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
auto
2024. 04. 26. péntek

A kínai Great Wall Motor is csatlakozott azon vállalatokhoz, amellyel a Nissan, valamint a spanyol hatóságok megkezdték a tárgyalást a barcelonai gyárkomplexum átvételéről. A Nissan tavaly jelentette be, hogy bezárja a három létesítményből álló gyáregyüttest a katalán fővárosban, mely közvetlenül körülbelül 3000 főnek, közvetetten pedig mintegy 20 ezer embernek ad munkát. A szakszervezetek és a japán autógyártó hangsúlyozták, hogy senkinek a megélhetése sem fog veszélybe kerülni, hiszen találni fognak megoldást arra, hogy az itt dolgozók megtarthassák munkájukat.

A Nissan bezárja a barcelonai gyárat

Eddig a legvalószínűbbnek tűnő lehetőség az volt, hogy a Nissan-gyár akkumulátorgyárrá alakul a spanyol kormány támogatásával. Az LG be is jelentkezett erre a projektre, az év elején megjelent hírek szerint a dél-koreaiak a Seat 2025-ben induló villanyautós offenzíváját látnák el akkucellával. Azóta azonban más opciók is felmerültek: a jelenlegi tárgyalások szerint a Great Wall Motors a három gyár közül a legnagyobbat venné meg, a két kisebb közül pedig az egyik a Silence spanyol elektromosrobogó-gyártóé, a másik pedig QEV Technologies mérnöki cégé lenne, amely a svéd Volta Trucksszal és az Inzile-lal hozna létre egy úgynevezett Barcelona Decarbonisation Hub járműgyártó központot.

Akkugyárként menekülhet meg a bezárástól a spanyol Nissan-gyár

Egyelőre még nem született végleges döntés az idén decemberben bezáró gyárkomplexumról, de a Nissan úgy nyilatkozott, hogy habár egyetlen projekt és egyetlen jelentkező sem került visszautasításra, a vállalati, kormányzati, és szakszervezeti tagokból álló bizottság megegyezett arról, hogy az említett három céggel folytatódjanak előnyben részesített tárgyalások. A következő gyűlésre novemberben kerül sor, akkor várhatóan már pontosabb képet kaphatunk arról, mely cégek veszik át a Zona Franca, Montcada i Reixac és Sant Andreu de la Barca létesítményeket.

Forrás: Nissan

A Great Wall Motors egyébként egyike azoknak a kínai autógyártó vállalatoknak, melyek még nem tudtak betörni Európába villanyautóikkal, de már nagyon közel járnak hozzá. A cégcsoporthoz tartozó Ora tüneményes, 1510 kilós „cicájának” szállítása például a jövő év elején elindul.

Emlékeznek erre a jópofa kínai villanyautóra? Itt van Európában

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.