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 A kínai Great Wall Motor is csatlakozott azon vállalatokhoz, amellyel a Nissan, valamint a spanyol hatóságok megkezdték a tárgyalást a barcelonai gyárkomplexum átvételéről. A Nissan tavaly jelentette be, hogy bezárja a három létesítményből álló gyáregyüttest a katalán fővárosban, mely közvetlenül körülbelül 3000 főnek, közvetetten pedig mintegy 20 ezer embernek ad munkát. A szakszervezetek és a japán autógyártó hangsúlyozták, hogy senkinek a megélhetése sem fog veszélybe kerülni, hiszen találni fognak megoldást arra, hogy az itt dolgozók megtarthassák munkájukat. A Nissan bezárja a barcelonai gyárat Eddig a legvalószínűbbnek tűnő lehetőség az volt, hogy a Nissan-gyár akkumulátorgyárrá alakul a spanyol kormány támogatásával. Az LG be is jelentkezett erre a projektre, az év elején megjelent hírek szerint a dél-koreaiak a Seat 2025-ben induló villanyautós offenzíváját látnák el akkucellával. Azóta azonban más opciók is felmerültek: a jelenlegi tárgyalások szerint a Great Wall Motors a három gyár közül a legnagyobbat venné meg, a két kisebb közül pedig az egyik a Silence spanyol elektromosrobogó-gyártóé, a másik pedig QEV Technologies mérnöki cégé lenne, amely a svéd Volta Trucksszal és az Inzile-lal hozna létre egy úgynevezett Barcelona Decarbonisation Hub járműgyártó központot. Akkugyárként menekülhet meg a bezárástól a spanyol Nissan-gyár Egyelőre még nem született végleges döntés az idén decemberben bezáró gyárkomplexumról, de a Nissan úgy nyilatkozott, hogy habár egyetlen projekt és egyetlen jelentkező sem került visszautasításra, a vállalati, kormányzati, és szakszervezeti tagokból álló bizottság megegyezett arról, hogy az említett három céggel folytatódjanak előnyben részesített tárgyalások. A következő gyűlésre novemberben kerül sor, akkor várhatóan már pontosabb képet kaphatunk arról, mely cégek veszik át a Zona Franca, Montcada i Reixac és Sant Andreu de la Barca létesítményeket. Forrás: Nissan A Great Wall Motors egyébként egyike azoknak a kínai autógyártó vállalatoknak, melyek még nem tudtak betörni Európába villanyautóikkal, de már nagyon közel járnak hozzá. A cégcsoporthoz tartozó Ora tüneményes, 1510 kilós „cicájának” szállítása például a jövő év elején elindul. Emlékeznek erre a jópofa kínai villanyautóra? Itt van Európában Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!