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 A Mercedes-Benz németországi kínálatában megjelent egy, a korábbinál kisebb akkumulátorral felszerelt változat az eVito Tourer, valamint az EQV tisztán elektromos meghajtású személyszállító haszongépjárművekhez, amelyeket a gyártó az alacsony napi futásteljesítménnyel rendelkező ügyfeleinek ajánl. Mindkét kisbusz nettó 90 kilowattórás akkucsomaggal mutatkozott be, a legújabb verziókban azonban egy nettó 60 kWh kapacitású Li-ion akkucsomag dolgozik. Azonos motorteljesítmény mellett ez értelemszerűen kisebb hatótávolságot eredményez, ám a mintegy 150 kilós tömegcsökkenés teljes egésze a megnövekedett hasznos teherbírást szolgálja. Az eVito Tourert egy 150 kW teljesítményű villanymotor mozgatja, a 60 kWh-s akkuval 274 km a várható hatótávolsága a WLTP vegyes ciklusa szerint. Szériafelszereltségben 50 kW-tal lehet tölteni az aksit DC hálózaton, de felár ellenében 80 kW-os töltési teljesítmény is kérhető (a 90 kWh-s típusnál 110 kW a plafon). Németországban az eVito Tourer Pro hosszú karosszériaváltozatban nettó 50.990 euróról indul, azaz 3000 euróval olcsóbb, mint a 90 kWh-s testvére. Az extrahosszú verzió induló ára áfa nélkül 51.740 euró. Mercedes-Benz EQV 300 teszt Az EQV esetében EQV 250 néven találjuk a kis akkus verziót, amelynek a német konfigurátorban jelölt adatok szerint körülbelül 272 km-re van elegendő akkukapacitása. A 80 kW-os DC töltés itt alapfelszereltség, de drágább is a modell az eVito Tourernél, a rövidebbik változata nettó 56.990 eurónál kezdődik. Hamarosan várhatóan a hazai kínálathoz is csatlakoznak az új típusok. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!