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
auto
2024. 04. 26. péntek

Amikor 2020 nyarán egy korzikai autókölcsönzőnél megjelentek az első Aiways U5 példányok, a modell az egyik legelső kínai gyártású villanyautó volt az európai piacon. Azóta nagyot bővült a kínai gyártótól megvásárolható elektromos modellek kínálata, és az Aiways sem tétlenkedett, mostanra a kontinens nagy részén, összesen 14 országban rendelhetővé vált U5-ös sportterepjárója. Legutóbb két, velünk szomszédos országban is megnyitották a konfigurációt.

A sanghaji vállalat Németországból, Hollandiából, Belgiumból, Dániából, Franciaországból, Svájcból, Spanyolországból, Portugáliából, Olaszországból, Svédországból fogadja a rendeléseket, ezekhez csatlakozott most Izland, a Feröer-szigetek, Horvátország, valamint Szlovénia. Emellett már Izraelben is megjelent az Aiways. Dr. Alex Klose, a cég európai működéséért felelős elnökhelyettese elmondta, hogy a jövőben tovább fogják bővíteni jelenlétüket Európában, és új modellek megjelenésére is számíthatunk, például az U6 SUV-Coupéra, mely még az idén piacra kerül. Ezt követően minden naptári évben egy új villanyautóval bővül az Aiways kínálata.

Az U5 két változatban kapható, a Standard németországi indulóára 38.990 euró, a Premium 42.000 eurónál kezdődik. Mindkét verzióban egy 63 kWh-s akkucsomag dolgozik, ami 410, illetve 400 km hatótávolságot jelent a WLTP szerint. A különbséget az eltérő tömeg okozza, a Premium – minden bizonnyal a nagyobb felszereltség miatt – 50 kilóval nehezebb. Az autó csúcsteljesítménye 150 kW 310 Nm nyomatékkal, a motor az első tengelyt hajtja. A töltés 20%-ról 80%-ra legkevesebb 35 percet vesz igénybe maximálisan 90 kW teljesítmény mellett DC hálózaton, AC-n pedig 10 óra kell az akkunak a teljes feltöltődéshez 6,6 kW-tal.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.