Aggasztó hírek érkeztek Kínából az elmúlt napokban, azonban itthon a nemzeti ünnep, a választási kampány hajrája, és az ukrán háború háttérbe szorították ezeket a médiában. Pedig más sem hiányzik a világgazdaságnak, mint egy újabb COVID-19 hullám. Szigor Hogy a Kínából hivatalosan érkező adatok mennyire hitelesek, az finoman szólva is véleményes. Az viszont viszonylag biztosan kijelenthető, hogy anno, 2020 elején, a vírus első hullámát azzal sikerült megfékeznie az országnak, hogy Európában elképzelhetetlen szigorral zártak le sokmilliós városokat. Voltak olyan gócpontok ahol teljes kijárási tilalom volt, és a katonaság szállított ellátmányokat, élelmiszert, gyógyszert az épületek ajtajaihoz. Most a legfrissebb híradások szerint az ország Észak-Koreával határos megyéjében a 2020-as első hullám óta a legnagyobb új kitörés tombol, ezért ismét elkezdték a lezárásokat. Ezek már elértek olyan nagy termelési központokat is, mint például Sanghaj. Több helyen leállították a termelést és pár napra bezárták az üzemeket, így nem készülnek különböző memóriamodulok, de az iPhone 13 képernyője sem gördül le a gyártósorokról. Az autógyártók sem maradnak ki a körből: leállt már a BYD, a Toyota és a VW egy-egy üzeme is. Két nap – egyelőre A Reuters friss értesülése szerint a héten szerdán és csütörtökön nem üzemel a Tesla sanghaji gyára sem. A híroldal a Tesla által a gyár beszállítóinak küldött körlevélre hivatkozva számolt be a fejleményekről, hozzátéve, hogy bár ebben nincs konkrét ok megjelölve, minden bizonnyal a víruskitörés áll a háttérben. Ha a gyár hozza a decemberi, tehát a negyedév utolsó hónapjára várt termelési ütemét, akkor a két nap kiesés nagyjából 4500 darab, a kínai piacra szánt autó legyártását érintheti. A hivatalos adatok alapján tudjuk, hogy idén januárban és februárban összesen 116.360 autó készült az üzemben, ami 8,5%-kal több, mint az előző negyedév első két hónapjának adatai voltak, és közel 2,5-ször annyi, mint amennyit az előző év azonos időszakában gyártottak. Ha valóban csak két napig áll a gyár, és nem maradnak el a beszállítók sem, akkor az idei első negyedévben 190 ezer autó készülhet a sanghaji üzemben. Nem tudnak kinyitni a VW gyárai, leáll a BMW is Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!