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
auto
2024. 04. 24. szerda

A nagy csomagteret kínáló kombik szegmensébe viszonylag későn érkezett meg a teljes elektromosítás, olyannyira, hogy Európában jelenleg is csupán három modellt lehet kapni tisztán elektromos hajtáslánccal: a Porsche Taycan Cross Turismót és Sport Turismót, aki prémium élményre vágyik, valamint az MG 5 EV-t, aki megfizethetőbb opciót keres, és nem zavarja, hogy kínai technológia dolgozik alatta. Mint most kiderült, néhány éven belül az Audi kínálatába is csatlakozik egy villanykombi, amelyet az A6 Avant e-tron tanulmány vetít előre.

Nem titok, hogy a hagyományos meghajtású A6-családhoz készül teljesen elektromos változat, és már az egy évvel ezelőtti Sanghaji Autószalonon megmutatta a német autógyártó vállalat, hogy mit érdemes várni attól a villanyautótól. A dizájn tehát adott volt, már csupán azt kellett megoldaniuk az Audi tervezőinek, hogy a tetővonalat meghosszabbítva kerekebb hátsót alakítsanak ki a csomagoknak. Az aerodinamika természetes kiemelt szempont volt a tervezésnél, és sikerült is úgy megrajzolni a kombi vonalát, hogy 0,25-ös légellenállási együtthatója mindössze 2 századdal legyen magasabb, mint a szedáné. Az A6 Avant e-tron jelenlegi formája egyébként hűen tükrözi azt, ahogyan a jármű gyártásba megy várhatóan 2024 környékén, azaz csak kisebb módosításokra lehet szükség.

 

A 4960 mm hosszú, 1960 mm széles, és 1440 mm magas kombi az Audi és a Porsche által közösen fejlesztett PPE padlólemezre épül. A tanulmányba egy közel 100 kWh kapacitású akkumulátort szereltek be a mérnökök, amely a 800V-os feszültségnek köszönhetően akár 270 kW-tal is tölthető DC hálózaton. AC-n 22 kW a plafon. Teljesen feltöltött állapotban az autó akár 700 kilométert is el tud menni. A meghajtásért két villanymotor felel együttesen 350 kW teljesítménnyel és 800 Nm nyomatékkal, de az összkerékhajtású változat mellett hatékonyabb, egymotoros, hátsókerékhajtású verzió is rendelkezésre áll majd.

Markus Schäfer, a Mercedes-Benz termékigazgatója nemrég arról beszélt, hogy a hagyományos értelemben vett kombik bizonytalan jövőnek néznek elébe, hiszen azt tapasztalja, hogy egyre kisebb a kereslet az alacsonyan futó családi autók iránt. Az Audinál azonban nem így látják, s bár elismerik, hogy nem nevezhető globálisnak a kombik népszerűsége, de a szépen megtervezett, sportos kombikért igenis tolonganak a vevők.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.