V3 Superchargerek váltják a V2-eseket Győrben!

Tovább folytatódik a magyarországi Tesla Superchargerek bővítése, hamarosan Győrben is a nagyobb teljesítményű V3 töltőoszlopokat használhatják a teslások. Érdekesség azonban, hogy itt a V3 töltők nem a meglévő V2 oszlopok mellé, hanem helyettük épülnek meg.

Az előző év novemberében mi is beszámoltunk róla, hogy átlépte a harmincezret a világszerte használható Supercharger töltőoszlopok száma. A növekedés természetesen nem állt meg, amit szerencsére idehaza is tapasztalhatunk. A vidéki Auchan áruházak töltőállomásai sorra bővültek 8 állásosra, a korábban már előkészített V2 töltőoszlopok telepítésével. Fóton és Törökbálinton pedig V3 Superchargerekkel bővült 12 állásosra a töltőállomás.

A V3 töltőoszlopok legfontosabb előnye a 250 kW-os töltési csúcsteljesítmény. A régi teslások számára azonban fontos részlet, hogy ezeken a töltőoszlopokon már csak az Európában szabványos CCS csatlakozó található meg. Így a Model S és Model X típusok csak a CCS retrofit csomag megvásárlásával, az autó átalakítását követően, adapter használatával tudnak tölteni a V3 Superchargereken. Ez persze egyáltalán nem jelent problémát, amíg a meglévő V2 oszlopok mellé kerülnek a nagyobb teljesítményű, csak CCS csatlakozós töltők.

Az újabb töltőállomásokra, így például Szigetszentmiklósra vagy Kassára már kizárólag V3 töltőoszlopokat telepítettek. Úgy tűnik Győr lesz az első olyan hazai Tesla töltőállomás, ahol  a bővítéssel megszüntetik a V2-es oszlopokat.

Jobbra a raklapra szerelt ideiglenes töltő, balra az első új, csak CCS csatlakozós V3 Supercharger (fotó: Németh Ágnes)

Amikor február végén megkezdődtek a munkálatok, leszerelték a meglévő oszlopokat és raklapra szerelt mobil Superchargert helyeztek ki, hogy a bővítés idején is használható legyen a töltőállomás. Kőnig Zsolt olvasónk a helyszínen azt az információt kapta, hogy a V2-es oszlopokat már nem is fogják visszahelyezni, kizárólag V3 Superchargerek épülnek Győrben. A változás kellemetlenül érintheti azokat, akik megszokásból autóznak és nincs CCS adapterük, ezért érdemes mindig használni a a Tesla navigációját, amely figyelmeztet, ha ilyen töltőállomás esik útba.

A beton alapokból és az első új töltőből már látható a töltőoszlopok Győrben alkalmazott elhelyezése, amely talán előnyösebb lesz a nem Tesla modellek töltéséhez is a hálózat teljes megnyitása után. Sok Supercharger állomáson probléma ugyanis, hogy számos típus csak két helyet elfoglalva képes tölteni a rövid kábelek miatt.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.