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
auto
2024. 07. 27. szombat

Elhagyta hűtőrácsát a Polestar villanyautója

Jelentős átalakulással lép a 2024-es modellévbe a Polestar tisztán elektromos szedánja. Megújult dizájnnal és továbbfejlesztett hajtáslánccal várja vásárlóit, és a márka történetében először hátsókerékhajtás is választható a Polestar 2 frissített változatához, amely immár megrendelhető a honlapról a vállalat valamennyi európai piacán. Németországban alapáron 50.190 euróba, átszámítva körülbelül 19,5 millió forintba kerül az autó, kiszállítása 2023 harmadik negyedévében várható.

A leglátványosabb újdonság bizonyára mindenkinek azonnal feltűnik, aki látta már valaha a 2019-ben piacra dobott Polestar 2-t: eltűnt a hűtőrács, a korábban sötét színű terület helyét az úgynevezett SmartZone vette át. Amellett, hogy ez a fehér panel egy teljesen új arccal ruházza fel a járművet, itt rejtőzik a vezetéstámogató rendszerek számos hardvere, például a kamera és a közepes hatótávú radar. A SmartZone egyébként a Polestar legelső SUV-jában, a Polestar 3-ban debütált tavaly ősszel, így a Geely csoporthoz tartozó márka két villanyautója most igencsak erőteljes hasonlóságot mutat elölről.

Bemutatta első sportterepjáróját a Polestar

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Az alapfelszereltség sem maradt érintetlen, néhány, korábban opcionális felszerelés mostantól az alapcsomag része, például a vezeték nélküli telefontöltő.

A Polestar 2 összes típusába új generációs villanymotorok és inverterek kerülnek, amelyek jelentősen növelik a hatékonyságot és a teljesítményt. Az egymotoros változatok immár hátsókerék-hajtásúak, bennük újonnan fejlesztett állandó mágneses motor és szilícium-karbid inverter dolgozik. Az új motor teljesítménye eléri a 220 kW-ot (a korábbi 170 kW-tal szemben), nyomatéka pedig 490 Nm, ami szintén említésre méltó növekedés a 330 Nm-ről. A 0-100 km/órás sprintidő 1,2 másodperccel csökkent, így már 6,2 másodperc alatt futja a Polestar 2.

A kétmotoros változat futóművét is újrakonfigurálták a mérnökök, hogy még sportosabb és élvezetesebb vezetési élményt nyújtson a vásárlóknak. A korábbi 300 kW-os teljesítmény és 660 Nm-es nyomaték 310 kW-ra és 740 Nm-re nőtt, 0-ról 100 km/h-ra 4,5 másodperc alatt gyorsul fel az autó.

A hatékonyság növelése érdekében az első motor immár teljesen lekapcsolható, ha nincs rá szükség. Amikor a vezető nagyobb teljesítményre vágyik, az első motor azonnal és zökkenőmentesen újra bekapcsol.

Aki még dinamikusabban szeretne vezetni, az opcionális Performance Pack 350 kW-ra tolja fel a csúcsteljesítményt, a 0-100 km/h-s sprintidő vele pedig mindössze 4,2 másodperc.

„Az egymotoros változatoknál az elsőkerékhajtásról a hátsókerékhajtásra való váltás, a kétmotoros változatnál pedig a nyomatékarány újrakalibrálásából fakadó jobb hátsókerékhajtás-érzet egy teljesen új szintre emeli a Polestar 2 vezetési élményét” – foglalta össze Joakim Rydholm, a Polestar alvázfejlesztési vezetője.

A Polestar továbbfejlesztett akkumulátorokról is ír közleményében, amelyek nagyobb hatékonyságot, kapacitást, és rövidebb töltési időt kínálnak. A Long Range változatokba a CATL által szállított 82 kWh-s lítiumion-akkumulátorok kerülnek (az eddigi 78 kWh-s LG aksi helyett), a Standard Range verziók pedig 69 kWh-s akkut kapnak az LG Chemtől. Előbbi esetében 205 kW-ra, utóbbinál 135 kW-ra nőtt a DC töltési teljesítmény.

A hatótávolság tekintetében a fejlesztések azt eredményezik, hogy a Long Range változat akár 592 km-t is elmegy egy töltéssel a WLTP szabvány szerint, ami egy 105 kilométeres növekedés. Az egymotoros Standard Range 518 kilométert tud, azaz 40 kilométerrel többet a korábbinál, az egymotoros Long Range pedig akár 635 kilométert is képes kipréselni magából, amely 84 kilométeres növekedést jelent.

A Polestar kiemeli továbbá, hogy a fejlesztett kémiának köszönhetően fenntarthatóbbá vált az autó, ami azt jelenti, hogy a megnövelt teljesítmény és akkukapacitás ellenére is 1,1 tonnával kevesebb szénemisszióért felelős egy-egy 82 kWh-s Polestar 2.

A modell a világ 27 piacán elérhető, és eddig több mint 100.000 példány készült belőle.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.