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 Jelentős átalakulással lép a 2024-es modellévbe a Polestar tisztán elektromos szedánja. Megújult dizájnnal és továbbfejlesztett hajtáslánccal várja vásárlóit, és a márka történetében először hátsókerékhajtás is választható a Polestar 2 frissített változatához, amely immár megrendelhető a honlapról a vállalat valamennyi európai piacán. Németországban alapáron 50.190 euróba, átszámítva körülbelül 19,5 millió forintba kerül az autó, kiszállítása 2023 harmadik negyedévében várható. Ilyen volt… Polestar 2 A leglátványosabb újdonság bizonyára mindenkinek azonnal feltűnik, aki látta már valaha a 2019-ben piacra dobott Polestar 2-t: eltűnt a hűtőrács, a korábban sötét színű terület helyét az úgynevezett SmartZone vette át. Amellett, hogy ez a fehér panel egy teljesen új arccal ruházza fel a járművet, itt rejtőzik a vezetéstámogató rendszerek számos hardvere, például a kamera és a közepes hatótávú radar. A SmartZone egyébként a Polestar legelső SUV-jában, a Polestar 3-ban debütált tavaly ősszel, így a Geely csoporthoz tartozó márka két villanyautója most igencsak erőteljes hasonlóságot mutat elölről. Bemutatta első sportterepjáróját a 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 Az alapfelszereltség sem maradt érintetlen, néhány, korábban opcionális felszerelés mostantól az alapcsomag része, például a vezeték nélküli telefontöltő. A Polestar 2 összes típusába új generációs villanymotorok és inverterek kerülnek, amelyek jelentősen növelik a hatékonyságot és a teljesítményt. Az egymotoros változatok immár hátsókerék-hajtásúak, bennük újonnan fejlesztett állandó mágneses motor és szilícium-karbid inverter dolgozik. Az új motor teljesítménye eléri a 220 kW-ot (a korábbi 170 kW-tal szemben), nyomatéka pedig 490 Nm, ami szintén említésre méltó növekedés a 330 Nm-ről. A 0-100 km/órás sprintidő 1,2 másodperccel csökkent, így már 6,2 másodperc alatt futja a Polestar 2. A kétmotoros változat futóművét is újrakonfigurálták a mérnökök, hogy még sportosabb és élvezetesebb vezetési élményt nyújtson a vásárlóknak. A korábbi 300 kW-os teljesítmény és 660 Nm-es nyomaték 310 kW-ra és 740 Nm-re nőtt, 0-ról 100 km/h-ra 4,5 másodperc alatt gyorsul fel az autó. A hatékonyság növelése érdekében az első motor immár teljesen lekapcsolható, ha nincs rá szükség. Amikor a vezető nagyobb teljesítményre vágyik, az első motor azonnal és zökkenőmentesen újra bekapcsol. Aki még dinamikusabban szeretne vezetni, az opcionális Performance Pack 350 kW-ra tolja fel a csúcsteljesítményt, a 0-100 km/h-s sprintidő vele pedig mindössze 4,2 másodperc. „Az egymotoros változatoknál az elsőkerékhajtásról a hátsókerékhajtásra való váltás, a kétmotoros változatnál pedig a nyomatékarány újrakalibrálásából fakadó jobb hátsókerékhajtás-érzet egy teljesen új szintre emeli a Polestar 2 vezetési élményét” – foglalta össze Joakim Rydholm, a Polestar alvázfejlesztési vezetője. A Polestar továbbfejlesztett akkumulátorokról is ír közleményében, amelyek nagyobb hatékonyságot, kapacitást, és rövidebb töltési időt kínálnak. A Long Range változatokba a CATL által szállított 82 kWh-s lítiumion-akkumulátorok kerülnek (az eddigi 78 kWh-s LG aksi helyett), a Standard Range verziók pedig 69 kWh-s akkut kapnak az LG Chemtől. Előbbi esetében 205 kW-ra, utóbbinál 135 kW-ra nőtt a DC töltési teljesítmény. A hatótávolság tekintetében a fejlesztések azt eredményezik, hogy a Long Range változat akár 592 km-t is elmegy egy töltéssel a WLTP szabvány szerint, ami egy 105 kilométeres növekedés. Az egymotoros Standard Range 518 kilométert tud, azaz 40 kilométerrel többet a korábbinál, az egymotoros Long Range pedig akár 635 kilométert is képes kipréselni magából, amely 84 kilométeres növekedést jelent. A Polestar kiemeli továbbá, hogy a fejlesztett kémiának köszönhetően fenntarthatóbbá vált az autó, ami azt jelenti, hogy a megnövelt teljesítmény és akkukapacitás ellenére is 1,1 tonnával kevesebb szénemisszióért felelős egy-egy 82 kWh-s Polestar 2. A modell a világ 27 piacán elérhető, és eddig több mint 100.000 példány készült belőle. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!