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 Újabb klasszikus Renault támadt fel hamvaiból, hogy megmutassa, hogyan emelhető át egy évtizedekkel ezelőtt megálmodott formavilág az egészen más trendek és elvárások által formált mai autópiacra. Ezúttal az 1970-es évek Renault 17-ese készült el egy elképesztően látványos, tisztán elektromos meghajtású koncepcióautóként. Az autógyártó, és a világhírű tervező, Ora Ito együttműködéséből született villanyautó egyszerre retro és futurisztikus: miközben könnyen felismerhetők az eredeti modell stílusjegyei, a szokatlan összkép olyan hatást kelt, mintha a jövőből érkezett volna hozzánk az autó. Hasonlóan olyan restomodokhoz, mint például az Opel Manta, a tervezők itt is törekedtek minél többet megőrizni az alapként szolgáló oldtimer komponenseiből. Megőrizték például a kabint, az ajtókat, az ablakokat, és az alvázat is, ám a hasmagasságból visszavettek és a szélességet is 170 mm-rel megnövelték a jobb stabilitás érdekében. Ami szinte azonnal feltűnhet azoknak, akik emlékezetében még élénken él a Renault 17, az a négy darab, kör alakú fényszóró hiánya – helyettük négy kis téglalap alakú, sárgára színezett fényforrást használ a gyártó. Hátul a hagyományos lámpákat szintén egy modernebb megoldásra, egy teljes szélességben elnyúló fénycsíkra cserélték. Az 1971-ben piacra dobott Renault 17 a márka legelső elsőkerék-hajtású kupéja volt – jegyzi meg az Autocar magazin. Az új tanulmányt azonban a benzinmotor helyett egy, a hátsó tengelyre helyezett körülbelül 270 lóerő teljesítményű villanymotor mozgatja. Bár pontos adatokat nem közöltek a franciák, elmondásuk szerint villanyautóként jelentősen fürgébb lett a jármű. Az ismeretlen kapacitású akkumulátor tömegét egyébként szénszálas karosszériával igyekeztek kompenzálni, így alig 1400 kilót nyom a kocsi. A Renault R17 Electric Restomod x Ora Ito az októberben megrendezett Párizsi Autószalonon debütál a közönség előtt, ám azt egyelőre nem tudni, hogy sorozatgyártású változat is készül-e belőle. Addig is a retro villanyautók kedvelői megismerkedhetnek a Renault 5-tel, és hamarosan a Renault 4-ről is lehullik a lepel. Bemutatkozott az elektromos Renault 5 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!