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 Az Opel Manta GSe ElektroMOD egy különleges bemutatódarabja annak a manapság igencsak trendi hobbinak, amikor régi klasszikus járművekbe szerelik be napjaink technológiáit, a középkonzoli digitális kijelzőtől kezdve mindenféle digitális funkción keresztül a teljesen elektromos meghajtásig. A rüsselsheimi vállalat a közel 50 évvel ezelőtt egy négyhengeres benzinmotorral forgalmazott Manta A típusú sportkupéját választotta a restomod divathullámának meglovagolásához, és a visszajelzések azt igazolják, hogy ez kiváló döntés volt – ugyan a villanyautó egy egyszeri darab, az Opel vezérigazgatója a minap arról beszélt, hogy akkora érdeklődésnek örvend a jármű, hogy komolyan megfontolják a sorozatgyártást. Már most népszerű az átépített Opel Manta, gyártásba is vihetik A korszerűsített klasszikus talán legmodernebb külső stíluseleme a Pixel-Vizor, ami a jármű orrán teljes szélességben végignyúló, feliratok megjelenítésére is alkalmas digitalizált panel. Az autó elöl-hátul LED fényszórókat kapott, a 17 colos felnik mintázata pedig az első fényszórók LED-csíkjának alakját mintázzák. Opel Manta GSe ElektroMOD Az utastérben az új Mokkára is jellemző Opel Pure Panel fogad bennünket, egy 12, és egy 10 colos képernyő társaságában. Az audiorendszert a Marshall biztosította. Opel Manta GSe ElektroMOD A Manta GSe ElektroMOD mai bemutatóján elhangzott legfontosabb információk a hajtáslánchoz kapcsolódnak, hiszen azt idáig titokban tartotta az Opel, pontosan mi is hajtja a digitális arcú Mantát. A belsőégésű motor helyére egy 108 kW-os (147 lóerős) villanymotort szerelt a gyártó, így ez a valaha készült legerősebb Manta. Elinduláskor 255 Nm nyomaték kínálja magát azonnal, a 31 kWh-s akkumulátorral pedig körülbelül 200 kilométeren át élvezhető a vezetés újratöltés nélkül. Ez azonban csak egy becsült érték, hiszen hivatalos WLTP-mérésre nincs szükség, ha nem kerül forgalomba a Manta. Villámtöltés nincs a kocsiban, de a 9 kW-os fedélzeti töltővel kevesebb mint 4 óra alatt tele lehet tölteni az akkut. Opel Manta GSe ElektroMOD Az Opel azokra is gondolt, akik a hagyományos vezetési élményhez vannak szokva: meghagyta az eredeti négyfokozatú kéziváltót, így a sofőr váltogathatja a sebességfokozatot, vagy beteheti egyből négyesbe, amitől kezdve automataként működik a villanyautó. Az erő minden esetben a hátsó kerekeket forgatja. Opel Manta GSe ElektroMOD Egyelőre nem érdemes azt remélni, hogy egynél több példányban megépül a Manta villanyautó, hasonló átalakításokat azonban nagy eséllyel látni fogunk az Opeltől, hiszen erre a projektre az első ElektroMOD-ként hivatkozik. This slideshow requires JavaScript. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!