147 lóerős villanyautó lett az Opel Manta

Az Opel Manta GSe ElektroMOD egy különleges bemutatódarabja annak a manapság igencsak trendi hobbinak, amikor régi klasszikus járművekbe szerelik be napjaink technológiáit, a középkonzoli digitális kijelzőtől kezdve mindenféle digitális funkción keresztül a teljesen elektromos meghajtásig. A rüsselsheimi vállalat a közel 50 évvel ezelőtt egy négyhengeres benzinmotorral forgalmazott Manta A típusú sportkupéját választotta a restomod divathullámának meglovagolásához, és a visszajelzések azt igazolják, hogy ez kiváló döntés volt – ugyan a villanyautó egy egyszeri darab, az Opel vezérigazgatója a minap arról beszélt, hogy akkora érdeklődésnek örvend a jármű, hogy komolyan megfontolják a sorozatgyártást.

A korszerűsített klasszikus talán legmodernebb külső stíluseleme a Pixel-Vizor, ami a jármű orrán teljes szélességben végignyúló, feliratok megjelenítésére is alkalmas digitalizált panel. Az autó elöl-hátul LED fényszórókat kapott, a 17 colos felnik mintázata pedig az első fényszórók LED-csíkjának alakját mintázzák.

Opel Manta GSe ElektroMOD

Az utastérben az új Mokkára is jellemző Opel Pure Panel fogad bennünket, egy 12, és egy 10 colos képernyő társaságában. Az audiorendszert a Marshall biztosította.

Opel Manta GSe ElektroMOD

A Manta GSe ElektroMOD mai bemutatóján elhangzott legfontosabb információk a hajtáslánchoz kapcsolódnak, hiszen azt idáig titokban tartotta az Opel, pontosan mi is hajtja a digitális arcú Mantát. A belsőégésű motor helyére egy 108 kW-os (147 lóerős) villanymotort szerelt a gyártó, így ez a valaha készült legerősebb Manta. Elinduláskor 255 Nm nyomaték kínálja magát azonnal, a 31 kWh-s akkumulátorral pedig körülbelül 200 kilométeren át élvezhető a vezetés újratöltés nélkül. Ez azonban csak egy becsült érték, hiszen hivatalos WLTP-mérésre nincs szükség, ha nem kerül forgalomba a Manta. Villámtöltés nincs a kocsiban, de a 9 kW-os fedélzeti töltővel kevesebb mint 4 óra alatt tele lehet tölteni az akkut.

Opel Manta GSe ElektroMOD

Az Opel azokra is gondolt, akik a hagyományos vezetési élményhez vannak szokva: meghagyta az eredeti négyfokozatú kéziváltót, így a sofőr váltogathatja a sebességfokozatot, vagy beteheti egyből négyesbe, amitől kezdve automataként működik a villanyautó. Az erő minden esetben a hátsó kerekeket forgatja.

Opel Manta GSe ElektroMOD

Egyelőre nem érdemes azt remélni, hogy egynél több példányban megépül a Manta villanyautó, hasonló átalakításokat azonban nagy eséllyel látni fogunk az Opeltől, hiszen erre a projektre az első ElektroMOD-ként hivatkozik.

This slideshow requires JavaScript.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.