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 Újabb klasszikus Renault támadt fel hamvaiból, hogy megmutassa, hogyan emelhető át egy évtizedekkel ezelőtt megálmodott formavilág az egészen más trendek és elvárások által formált mai autópiacra. Ezúttal az 1970-es évek Renault 17-ese készült el egy elképesztően látványos, tisztán elektromos meghajtású koncepcióautóként. Az autógyártó, és a világhírű tervező, Ora Ito együttműködéséből született villanyautó egyszerre retro és futurisztikus: miközben könnyen felismerhetők az eredeti modell stílusjegyei, a szokatlan összkép olyan hatást kelt, mintha a jövőből érkezett volna hozzánk az autó. Hasonlóan olyan restomodokhoz, mint például az Opel Manta, a tervezők itt is törekedtek minél többet megőrizni az alapként szolgáló oldtimer komponenseiből. Megőrizték például a kabint, az ajtókat, az ablakokat, és az alvázat is, ám a hasmagasságból visszavettek és a szélességet is 170 mm-rel megnövelték a jobb stabilitás érdekében. Ami szinte azonnal feltűnhet azoknak, akik emlékezetében még élénken él a Renault 17, az a négy darab, kör alakú fényszóró hiánya – helyettük négy kis téglalap alakú, sárgára színezett fényforrást használ a gyártó. Hátul a hagyományos lámpákat szintén egy modernebb megoldásra, egy teljes szélességben elnyúló fénycsíkra cserélték. Az 1971-ben piacra dobott Renault 17 a márka legelső elsőkerék-hajtású kupéja volt – jegyzi meg az Autocar magazin. Az új tanulmányt azonban a benzinmotor helyett egy, a hátsó tengelyre helyezett körülbelül 270 lóerő teljesítményű villanymotor mozgatja. Bár pontos adatokat nem közöltek a franciák, elmondásuk szerint villanyautóként jelentősen fürgébb lett a jármű. Az ismeretlen kapacitású akkumulátor tömegét egyébként szénszálas karosszériával igyekeztek kompenzálni, így alig 1400 kilót nyom a kocsi. A Renault R17 Electric Restomod x Ora Ito az októberben megrendezett Párizsi Autószalonon debütál a közönség előtt, ám azt egyelőre nem tudni, hogy sorozatgyártású változat is készül-e belőle. Addig is a retro villanyautók kedvelői megismerkedhetnek a Renault 5-tel, és hamarosan a Renault 4-ről is lehullik a lepel. Bemutatkozott az elektromos Renault 5 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!