Pletyka szinten korábban is felmerült, de most hivatalosan is megerősítették, hogy japán logóval ellátott testvérmodellt kap majd az új elektromos Twingo. Jövőre gyártásba is kerül. Kár lett volna kihagyni a ziccert A következő években több autógyártó is előáll majd 20 ezer eurós villanyautójával – készül a Volkswagen konszern (ID.1 család), a Stellantis (Leapmotor típusok) és a Renault is a Twingóval, illetve annak Dacia testvérével.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 A Nissan Európában egy viszonylag kis szereplőnek számít, de ennek ellenére több új elektromos modellt is bejelentettek az elmúlt hetekben. A 20 ezer eurós árhatár áttörése azonban talán túl nagy falat lenne a cégnek úgy, hogy igazán nincs erre kész, vagy készülő saját terméke a hazai piacán, amit átalakíthatna az európai igényeknek megfelelően. Bár a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség töredezni látszik, ez a közös munkának nem akadálya. Az új elektromos Nissan Micra például a Renault 5 alapjaira épül majd. Úgy néz ki, ez nem az utolsó közös projekt a két vállalat között, ugyanis most azt is bejelentették, hogy a készülő Renault Twingo is kap egy testvérmodellt, amelynek a nevét még nem tudjuk, de a Nissan színeiben indul majd. Az már biztos, hogy nem egyszerű átmatricázásra kell készülnünk, ugyanis a két autó között csak az alkatrészek 80 százaléka lesz közös, és a japánok saját maguk tervezik meg a Nissan változatot. A gyártást viszont a franciák végzik majd abban a szlovén üzemükben, ahol a Twingo is készül. A platform kapcsán egyelőre annyit lehet tudni, hogy a Renault 5 AmpR Small padlólemezét úgy szabták át, hogy 40 százalékkal csökkentették a gyártási költségeket. Az erre épülő Twingo mindössze 750 alkatrészből áll majd és kizárólag LFP akkukat használ. A műszaki tartalom minden bizonnyal közös lesz a Nissan változattal. A Nissan és a Renault kisautói is jövőre, 2026-ban érkeznek, de készül majd később egy 18 ezer eurós Dacia is ezekre az alapokra. A két vállalat egyébként március 31-én azt is bejelentette, hogy bár a szövetség nem szűnik meg, tovább csökkentik a kereszttulajdonlást 10 százalékra és a Nissan visszalép a franciák Amper nevű villanyautó részlegébe tervezett 600 millió eurós befektetéstől – írja az Automotive News. Megmutatta új elektromos kisautóját a Nissan 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!