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
auto

Soha ennyi villanyautót nem adtak még el Magyarországon

elektromos autó piac
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

Ahhoz képest, hogy az első öt hónapban folyamatosan zárult az olló, és úgy nézett ki, hogy a hazai piacon jobb esetben is csak annyi elektromos autó fogy majd idén, mint tavaly, a Datahouse júniusi adatsora borította ezt a trendet.

Az előző hónapban megdőlt az eddigi rekord és éves szinten is visszaállt a növekedési pálya.

Típusok

2024 azonos hónapjához képest 51 százalékkal több, 1308 tisztán elektromos új személyautó került forgalomba hazánkban most júniusban, ami új rekord. A 2024 márciusi 1174 darab volt az eddigi csúcs.

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

Első helyen ismét a Tesla Model Y végzett, ami annyiból nem meglepő, hogy a negyedév vége tradicionálisan mindig a legerősebb az amerikai márkánál. A 253 darab azért így is tetemes szám, majdnem annyi, mint a 2-5 helyezettek együttesen.

A második a Kia EV3 lett szintén nagyon tisztességes 94 darabbal, míg a harmadik a másik népszerű Tesla, a Model 3, 58 példánnyal.

# Típus 2025. június
1 TESLA MODEL Y 253
2 KIA EV3 94
3 TESLA MODEL 3 58
4-5 BMW IX1 55
4-5 HYUNDAI IONIQ 5 55
6 HYUNDAI KONA 47
7 KIA NIRO 40
8 VOLVO EX30 34
9-10 BMW I5 32
9-10 BYD SEAL 32
11 RENAULT 5 E-TECH 31
12-13 BYD ATTO 3 28
12-13 BYD SEALION 7 28
14 SKODA ELROQ 26
15-17 FORD CAPRI 21
15-17 FORD EXPLORER 21
15-17 HYUNDAI IONIQ 6 21
18 SKODA ENYAQ 20
19-20 BMW I4 19
19-20 BMW IX 19
Egyéb: 374
Összesen: 1308

Az első hat hónapot is a Model Y vezeti 754 darabbal, ami így is 6 százalékos elmaradás a tavalyi eredményhez képest – bár ez betudható a gyártási átállásnak az év elején. Februárban még mínusz 74 százalékban volt a típus.

Az EV3 továbbra is egy belevaló Niro utódnak tűnik, éves összesítésben is második, megelőzte a Model 3-at is, amely -28 százalékban van jelenleg.

# Típus 2025. január-június Változás
1 TESLA MODEL Y 754 -6%
2 KIA EV3 373
3 TESLA MODEL 3 334 -28%
4 BYD ATTO 3 225 -11%
5 BYD SEAL 183 44%
6 BMW IX1 172 310%
7 HYUNDAI KONA 136 -26%
8 BYD SEAL U 135
9 VOLVO EX30 131 -65%
10 FORD EXPLORER 125
11 HYUNDAI IONIQ 5 123 58%
12 BMW I4 97 0%
13 SKODA ELROQ 86
14 HYUNDAI INSTER 82
15 BYD DOLPHIN 81 -37%
16 BMW I5 78 111%
17 FORD CAPRI 74
18 MERCEDES EQA 73 26%
19 HYUNDAI IONIQ 6 71 -12%
20-21 CITROEN C3 66
20-21 VOLKSWAGEN ID.3 66 -16%
Egyéb: 1754
Összesen: 5219 +12%

A Top 20-ban a Volvo EX30 a legnagyobb vesztes az első hat hónapban, de a Kona és a Dolphin is jelentőset esett. A legjobban a BMW iX1, i5 és a Hyundai Ioniq 5 modellek eladásai növekedtek.

Tavalyhoz képest – az EV3-on túl – új belépők a BYD Seal U, a Ford Explorer és Capri, a Škoda Elroq, a Hyundai Inster és a Citroën C3.

Márkák

A márkák rangsorát is a Tesla vezette júniusban – gyakorlatilag annyi autót adtak át, mint a második Kia és a harmadik BMW együttesen.

# Márka 2025. június
1 TESLA 312
2 KIA 153
3 BMW 139
4 HYUNDAI 133
5 BYD 127
6 FORD 71
7 VOLVO 54
8 MERCEDES 53
9 SKODA 46
10 VOLKSWAGEN 39
11 RENAULT 34
12 TOYOTA 24
13 OPEL 21
14 OMODA 15
15 CUPRA 14
16 AUDI 12
17-18 NISSAN 10
17-18 CITROEN 10
19 PEUGEOT 9
20 PORSCHE 7
Egyéb: 25
Összesen: 1308

Az első félév végén a Tesla vezette a márkák hazai listáját és a 15 százalékos mínusz inkább a cég globális eredményéhez van közel, mint az európaihoz – a kontinensen ez már egész jónak számít.

A Teslán, a Volvón és a Nissanon kívül a Top 20-ból mindenki növekedést könyvelhetett el idén – a BYD és a BMW örülhet a legjobban, mivel ők fértek még fel a dobogóra.

# Típus 2025. január-június Változás
1 TESLA 1097 -15%
2 BYD 744 44%
3 BMW 503 48%
4 KIA 496 317%
5 HYUNDAI 412 20%
6 FORD 307 439%
7 MERCEDES 263 11%
8 VOLVO 231 -47%
9 VOLKSWAGEN 196 15%
10 SKODA 136 35%
11 AUDI 116 53%
12 TOYOTA 89 154%
13 MINI 84 211%
14 CUPRA 80 70%
15 CITROEN 75
16 OPEL 74 42%
17 NISSAN 53 -87%
18 RENAULT 52 117%
19 OMODA 43
20 PORSCHE 41 720%
Egyéb: 127
Összesen: 5219 +12%

Konszern szinten csoportosítva is a Tesla az első, de a Kia és a Hyundai negyedik és ötödik önálló helye összeadódik és ezüstöt ér. A BYD bronzérméhez sem fűződik kétség, semmi sem veszélyezteti őket, ellenben a BMW és a Volkswagen Csoportok idén még megküzdenek a negyedik helyért a listán.

# Cégcsoport 2025. január-június Változás
1 TESLA 1097 -15%
2 HYUNDAI-KIA 908 96%
3 BYD 744 44%
4 BMW CSOPORT 587 60%
5 VOLKSWAGEN CSOPORT 569 42%
6 FORD 307 439%
7 MERCEDES-BENZ 263 8%
8 GEELY 231 -47%
9 STELLANTIS 206 61%
10 TOYOTA 106 93%
11 RENAULT CSOPORT 61 79%
12 NISSAN 53 -87%
13 CHERY 43
14 SAIC 24 -84%
15 KG MOBILITY 13 -24%
16 HONDA 4 -95%
17 DONGFENG 3
Egyéb: 0
Összesen: 5219 +12%

A Tesla a Geely és a Nissan mellett a SAIC (MG), a KG Mobility (SSangyong) és a Honda vesztett vásárlókat az idei évben.

Hajtásláncok

Idén júniusban 11.511 új személyautót adtak el Magyarországon (-2%), ami 66.098-ra növelte az első félév végeredményét (+4%).

A tisztán elektromos hajtás aránya júniusban 11% volt, míg az első hat hónap eredménye kerekítve 8% lett.

Az év első hat hónapjában a sima hibridek és a dízelek is pár tizedszázalékon belül a tavalyi eredményeiket hozták, talán a plug-in hibridek aránya csökkent jelentősebben, de darabra nagyjából annyi fogyott ezekből is, mint 2024-ben.

A hagyományos benzinesek aránya a 2023-as 38, illetve 2024-es 31 százalékról 24 százalékra esett vissza, miközben a mild hibridek országa lettünk. Ez a hajtáslánc 31-ről 36 százalékra erősödött és vezeti a piacot.

A májusi eladási adatok ebben a cikkben találhatók:

Megtorpant a magyar elektromos piac: kipukkadt a támogatásos lufi?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás