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 Ha a Teslához hasonló 13 százalékos visszaesés nem is fenyegeti a BMW eladási számait, biztosan nem örülnek neki Münchenben, hogy a tavalyi négy százalékos mínusz után idén tovább csökkentek az eladási számok. A cég villanyautói viszont egyre népszerűbbek a megmaradt vásárlók körében. Márkák, hajtásláncok, régiók 2025 második negyedévében 2,6 százalékkal kevesebb BMW fogyott a világon, mint tavaly, de a féléves egyenleg is mínusz -2,3% lett. Már tavaly is nagyjából ennyit csökkentek a bajor prémium márka számai.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 Csoportszinten jó hír viszont, hogy a MINI feltámadt. Miután vagy két éven át a modellpaletta cseréjével volt elfoglalva a márka, most 33 százalékot emelkedtek az értékesítési számok 2024 második negyedévéhez képest, és így már a féléves szám is +17 százalékban van. Persze a márka 2017-es éves rekordja 372 ezer eladott autó volt, így a most fél év alatt értékesített 134 ezer inkább csak relatív jó hír, de remélhetőleg az év második fele is ilyen erős növekedést mutat majd, hiszen most már minden új autójuk elérhető. Darabszámban elhanyagolható ugyan, de a profit és a presztízs miatt nem mellékes, hogy a Rolls-Royce is kezd magára találni. Csoportszinten egyébként ez a mozgás még benne van a cég szokásos sávjában. A BMW Group évek óta nagyjából évi 2,5 millió autót ad el – van, amikor ez 100 ezerrel kevesebb, máskor közel ennyivel több. Üzletág 2025 Q2 Változás (év/év) 2025 H1 Változás (év/év) BMW Group Automotive 621.271 +0,4% 1.207.388 -0,5% BMW 550.693 -2,6% 1.070.814 -2,3% MINI 69.163 +33,1% 133.778 +17,3% Rolls-Royce 1415 +9,4% 2796 -0,8% BMW Group PHEV 50.435 +30,8% 98.409 +25,5% BMW Group BEV 111.027 +2,9% 220.540 +15,7% BMW Group BEV % 17,9% +0,5 18,2% +0,5 BMW Motorrad 61.309 -8,0% 105.909 -6,3% Jó hír az is, hogy a BMW villanyautói továbbra is népszerűek a márka hívei körében. A vásárlók táborát ugyan nem növelte az elektrifikált kínálat, de egyre több BMW rajongó vesz villanyautót és ez már jó ideje tartós, felfelé mutató trend. A tisztán elektromos hajtáslánc korábbi két számjegyű növekedése most viszont alábbhagyni látszik, ebben a negyedévben csak három százalék körül volt a plusz. Valószínű azonban, hogy sokan már a Neue Klassét várják. A csoport idei eladási darabszámának eddig 18 százaléka volt tisztán elektromos. A plug-in hibridek eladásai viszont a korábbi csökkenés után most egy erőteljes növekedést mutatnak és az eladott darabszám 8 százalékát tették ki, így elmondhatjuk, hogy minden negyedik BMW Group autón volt egy konnektor is az idei év első hat hónapjában. A vállalat közzétette az eladási számok regionális változását is. Régió 2025 Q2 Változás (év/év) 2025 H1 Változás (év/év) Európa 255.910 +10,1% 497.778 +8,2% Németország 73.740 +7,8% 135.182 +3,6% Ázsia 224.109 -10,1% 438.294 -11,1% Kína 162.667 -13,7% 317.862 -15,5% Amerika 122.866 +1,7% 237.167 +3,4% USA 98.504 +1,4% 193.091 +2,7% Európában jól teljesít a cég, 10 százalékkal növekedtek az eladások, de Amerikában is enyhe emelkedés volt tapasztalható. A Trump kabinet vámjai kapcsán a bajor cég szerencséje, vagy inkább előrelátó stratégájának köszönhető előnye, hogy a tengerentúlon legnépszerűbb SUV modellek egy jelentős része helyben, a cég amerikai gyárában készül, így kevésbé érinti a vámháború. (Az alkatrészek révén azért valamennyi kitettségük nekik is van). Kínában viszont sajnos ismét jelentős csökkenést könyvelhetett el a cég, folytatódik a negatív trend és a félév során több, mint 15 százalékkal csökkentek az eladások. 2023-ban még 825 ezer autót adott el a csoport Kínában (éves adat), míg most hat hónap után 318 ezernél járnak. A BMW Csoport július 31-én teszi közzé pénzügyi eredményét. Négy százalékkal csökkentek a BMW eladásai 2024-ben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!