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
auto

Közel 50 százalékkal nőttek a Volkswagen Csoport villanyautó-eladásai

üzlet
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

A Volkswagen Csoport eladásai érdemben nem változtak a tavalyi évhez képest, mégis fontos átalakulás zajlik a márkák vásárlóinál: egyre többen választják a villanyautókat.

Vajon minek köszönhető ez a hatalmas ugrás?

Régiók és márkák

A Volkswagen Csoport legnagyobb piacán, Nyugat-Európában stagnáltak az eladások idén. Az első hat hónapban egy százalékos volt a növekedés, míg ebből az utolsó háromban enyhe mínuszba fordult a trend. De alapjában véve szinten tartották a számokat.

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

Kínából hasonló adatokat látunk, ami most jó hír. Az utolsó három hónapban közel három százalékos volt a növekedés, ami a félév számainak csökkenését is tompította.

A problémás régió most Észak-Amerika és nyilván Trump vámjai jelentik a döntő tényezőt ebben – a vállalat biztosan megkönnyebbült az Unió és az amerikai kormányzat friss vámmegállapodása kapcsán.

A mi régiónk kifejezetten jól szerepel az idei évben, de Ázsia, a Közel-Kelet és Afrika is szép növekedést mutat.

Összességében eddig valamivel 1 százalék feletti növekedést produkált a vállalat 2025-ben.

Értékesítés
régiók szerint
2025 Q2 Változás 2025 H1 Változás
Nyugat-Európa 884.500 -0,7% 1.698.500 +1,0%
Közép- és Kelet-Európa 147.300 +9,1% 273.100 +8,5%
Észak-Amerika 224.700 -16,2% 461.900 -6,7%
Dél-Amerika 163.900 +19,8% 302.100 +18,3%
Kína 669.700 +2,8% 1.313.800 -2,3%
Ázsia többi része 80.800 +10,3% 157.200 +8,8%
Közel-Kelet és Afrika 100.800 +14,4% 198.800 +13,4%
Összesen 2.271.700 +1,2% 4.405.300 +1,3%

A fenti számok mögött azért érdemes megnézni az egyes márkák adatai is.

A gyártó mainstream kínálatát takaró Brand Group Core 4 százalékos növekedésében a Škoda sikere egyenlítette ki a Seat, a Cupra és a kishaszongépjárművek eladásainak visszaesését a második negyedévben és ez nagyjából igaz volt az egész félévre nézve.

A profit szempontjából viszont probléma, hogy a prémium kínálat, így a Progressive és Sport Luxury márkacsoportok ismét csökkenést mutattak.

Előbbiben minden márka rossz számokat hozott, és bár százalékosan a Bentley könyvelte el a legnagyobb visszaesést, valószínűleg az Audi problémái jobban aggasztják Wolfsburgot – ismét 8 százalékot csökkentek az eladások.

A Porsche gyengélkedése sem jó hír, hiszen ez is egy fontos profitközpont – nem a Polókon keresi magát halálra a cég, hanem a luxus SUV-k értékesítésén.

Értékesítés
márkák szerint
2025 Q2 Változás 2025 H1 Változás
Brand Group Core 1.711.400 +4,1% 3.311.700 +3,9%
Volkswagen Passenger Cars 1.186.100 +4,0% 2.320.300 +4,5%
Škoda 270.800 +18,7% 509.400 +13,6%
SEAT/CUPRA 155.900 -1,9% 302.600 +1,7%
Volkswagen Kishaszongépjárművek 98.700 -15,6% 179.500 -19,0%
Brand Group Progressive 405.300 -8,3% 794.100 -5,9%
Audi 400.100 -8,2% 783.500 -5,9%
Bentley 2.500 -16,2% 4.900 -11,0%
Lamborghini 2.700 -7,3% 5.700 +2,2%
Brand Group
Sport Luxury
74.900 -4,3% 146.400 -6,1%
Porsche 74.900 -4,3% 146.400 -6,1%
Brand Group
Trucks / TRATON
80.100 +1,4% 153.200 -4,3%
MAN 26.400 +4,7% 47.000 -4,3%
Volkswagen Truck & Bus 11.400 -4,1% 24.800 +5,9%
Scania 24.700 -4,5% 46.800 -10,4%
International 17.600 +9,9% 34.500 -2,3%
VW Csoport Összesen 2.271.700 +1,2% 4.405.300 +1,3%

Villanyautók

Számunkra viszont üdvözítő hír, hogy szárnyalnak a csoport villanyautó-eladásai. Európában különösen jók a számok, az idei első félévben majd’

90 százalékkal több tisztán elektromos autót adtak el, mint tavaly ilyenkor.

Persze a megfejtés nem nehéz és tavaly előre megjósoltuk, annyira nyilvánvaló volt, mi készül. Az idei évben életbe lépett szigorúbb CO2 szabályozás miatt a korábbinál jelentősen olcsóbban lehet a konszern villanyautóit megvásárolni, amely új, olcsóbb típusoknak és már ismert modellek új, olcsóbb változatainak volt köszönhető.

A hullámzó amerikai számok valószínűleg a vámok miatt alakultak így, de segíthet a harmadik negyedévben, hogy a szeptember végén megszűnő szövetségi állami támogatás miatt rengetegen fogják előrehozni a villanyautó-vásárlásukat. A Q4 persze mindenkinél nehéz lesz majd.

Ami viszont nem jó, az a hatalmas mínusz Kínában: pont a világ legnagyobb villanyautó-piacán estek harmadával a VW csoport elektromos eladásai.

Értékesítés
régiók szerint
2025 Q2 Változás 2025 H1 Változás
Europe 189.700 +72,9% 347.900 +89,0%
USA 11.400 -5,2% 31.300 +24,3%
China 33.400 -32,6% 59.400 -34,5%
Rest of the world 14.200 +49,3% 27.000 +55,8%
Összesen 248.700 +37,6% 465.500 +46,7%

Ismét érdemes azonban megnézni az egyes márkák teljesítményét.

A villanyautó-eladások megugrása kapcsán könnyű lenne a szuperolcsó 12,5 milliós fapados ID.3-ra mutogatni, vagy az igen kedvezőre árazott legolcsóbb ID.4-et elkönyvelni megfejtésként. Ám a VW márka villanyautó-eladásai az erős első negyedév után az előző három hónapban még enyhén csökkentek is.

Feltűnő viszont a Škoda kiemelkedő teljesítménye, közel 200 százalékos növekedése – a tavalyi 16 ezerről 46 ezerre javultak az eladások a második negyedévben. Mi arra tippelnénk, hogy a csoport jó teljesítményét az új, 14 milliós Elroq vihette a vállán, amely ugyan kisebb, mint az Enyaq, de kedvező árával ideális elektromos családi autónak bizonyulhatott.

A Cupra Tavascan és Born eladásai is meredeken nőttek, igaz, itt az impresszív százalékok mögött még mindig 20 ezer darab alatti negyedéves számokról beszélünk.

A kishaszongépjármű üzletág is megduplázta villanyautó–eladásait – 25 ezer példány fogyott hat hónap alatt ezekből.

Értékesítés
márkák szerint
2025 Q2 Változás 2025 H1 Változás
Brand Group Core 177.200 +31,5% 328.700 +42,3%
Volkswagen Passenger Cars 97.500 -2,8% 192.600 +14,3%
 Škoda 46.000 +196,8% 73.000 +147,8%
SEAT/CUPRA 19.000 +67,2% 37.600 +105,3%
Volkswagen Kishaszongépjárművek 14.800 +94,2% 25.500 +73,4%
Brand Group Progressive 55.000 +34,1% 101.400 +32,3%
 Audi 55.000 +34,1% 101.400 +32,3%
Bentley  –  –  –  –
Lamborghini  –  –  –  –
Brand Group Sport Luxury 15.800 +235,6% 34.200 +279,0%
Porsche 15.800 +235,6% 34.200 +279,0%
Brand Group
Trucks / TRATON
700 +124,1% 1.300 +108,8%
MAN 440 +330,4% 810 +243,5%
Volkswagen Truck & Bus 0 -87,5% 50 -44,0%
Scania 120 +88,7% 220 +102,8%
International 90 -21,2% 180 +2,9%
VW Csoport Összesen 248.700 +37,6% 465.500 +46,7%

A villanyautók jelentették a gyengélkedő Audinál is a jó híreket, ugyanis harmadával több, 55 ezer e-tron fogyott az utolsó három hónapban, így a féléves eladások is 100 ezer fölé nőttek. A Porsche szürke égboltján is a Macan jelenti a fénysugarat, miután a gyengén szereplő Taycan mellett belépő második elektromos modellnek hála háromszorosra nőttek az eladások.

A cég teherautós és buszos üzletága 1300 tisztán elektromos járművet értékesített az év első hat hónapjában.

Csökkenő, de még mindig jelentős nyereséget jelentett a Volkswagen Csoport

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás