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
auto

A Scania 41 db elektromos buszt szállít egy norvég megyének

elektromos busz
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

2026. nyarától állhat forgalomba az a 41 darab Scania Fencer F1 elektromos autóbuszból álló flotta, melyet a norvég Tide Buss megrendelésére szállít a patinás gyártó. A 12,2 m hosszú járművek egységes kivitelben, 2-2-0 ajtóképlettel, 39 fix + 3 felhajtható ülőhellyel készülnek és Vestfold megyében fognak városi-elővárosi feladatokat teljesíteni. A  buszok hajtását egy 230 kW teljesítményű villanymotor biztosítja kétfokozatú sebességváltón keresztül, míg az energiatárolásról 5 db akkumulátorcsomag gondoskodik, 520 kWh összkapacitással; ez utóbbiak közül 4 egység a tetőn, egy pedig a járművek hátuljában kerül elhelyezésre. Az önjáró alváz (beleértve az összes akkumulátort, a vezérlő- és hajtásrendszert) a Scania saját terméke, míg a karosszériáról partnervállalata, a kínai Higer gondoskodik. A két gyártó együttműködése már több évtizedes múltra tekinthet vissza: többek között a Norvégiában népszerű Scania Touring autóbuszok is Scania-Higer kooperációban készülnek.

forrás: scania.com

A Tide Buss 2026. július 1-jétől kezdődően, 10 éves időtartamra nyerte el a vestfold megyei közösségi közlekedés üzemeltetésére kiírt tendert. A társaságnak ez az eddigi legnagyobb megbízása, melynek során autóbuszaik mintegy 11,2 millió kilométert fognak megtenni. A megközelítőleg 7 milliárd norvég korona (589 millió euró) összértékű szerződés 235 db elektromos buszt és 420 alkalmazottat foglal magában. A Scaniaval kötött megállapodás kiterjed az autóbuszok karbantartására is, melyet a gyártó borgeskogeni telephelyén végeznek majd. „Nagyon örülünk, hogy átadhatjuk az első Scania elektromos buszokat Norvégiának és hogy a Tide Bussal kötött szerződésünk kiterjed a járművek szállítására és karbantartására is” – mondta Jon Eystein Lund, a Scania értékesítési igazgatója.

Dékány Zsolt

Összehasonlítás