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 A Mercedes-Benz és a Geely közös vállalata, a Smart megerősítette, hogy készül a ForTwo kétüléses városi miniautó utódja, melynek világpremierje 2026 végén várható. Az új modell teljesen elektromos hajtással rendelkezik majd, és a #2 nevet kapja – írja az Automotive News Europe. A Smart ezzel visszatér a kétüléses, városi mini-autók koncepciójához, amellyel 1998-ban, a Daimler és a Swatch óragyártó márkájaként belépett a piacra. Vissza a gyökerekhez A Smart jelenlegi kínálatához hasonlóan, a #2 tervezéséért a Mercedes-Benz felel, a gyártás pedig Kínában, a Geely-nél történik majd. Az autó jelenleg a tervezési és fejlesztési fázis utolsó szakaszában van, belső kódneve „project: two”. Dirk Adelmann már 2024-ben utalt arra, hogy a Smart egy új, Electric Compact Architecture (ECA) elnevezésű platformot fejleszt a ForTwo utódjának. Kiemelte, hogy a cél egy négy- vagy ötcsillagos EuroNCAP biztonsági minősítés, magas szintű vezetéstámogató funkciók és „tisztességes” elektromos hatótáv. A korábbi ForTwo modell gyártása 2024 márciusában fejeződött be. Smart #1 A #2 lesz a Smart által jelenleg fejlesztett három új modell közül az első – a vállalat azt tervezi, hogy évente egy új modellt vezet be Európában. Jelenleg a márka a #1 kompakt SUV-t, a #3 kupé-stílusú kompakt crossovert és az #5 közepes méretű SUV-t forgalmazza. Bár a #2 globális típus lesz, Európát szánják a fő piacnak. Pontos bevezetési dátumot még nem közöltek. A Smart márka 1994-ben a Mercedes-Benz és a Swatch óragyártó közös projektjeként indult, ám utóbbi cég elég hamar kiszállt belőle. Mire az első autó, a ForTwo 1998-ban a szalonokba került, már csak a német autógyártóé volt a cég. 2019-ben alakult át ismét a Smart, ekkor Mercedes a kínai Geely-vel állt össze és jelenleg mindkét cég 50-50 százalékos részesedéssel rendelkezik benne. A közös vállalat ma kapható modelljeit Európában tervezték és fejlesztették, de Kínában gyártják. Ezek a modellek eddig nagyobbak és drágábbak voltak, mint a korábbi kétüléses ForTwo és a négyüléses ForFour. Adelmann elmondta, hogy a Smart mindig is fontolóra vette a ForTwo utódját, de egy ilyen kis autó gazdasági szempontból nem lett volna életképes, ezért partnereket kerestek a fejlesztési költségek csökkentéséhez. A Smart is partnert keres az új elektromos miniautójához A Smart egyébként 2019-ben vált teljesen elektromos márkává, ekkor végleg leálltak a belső égésű motoros ForTwo és ForFour modellek gyártásával. A Geely-vel közösen bemutatott új, jelenleg kapható modellpaletta már eleve kizárólag elektromosnak készült. Kinőtte a várost: beültünk a smart #5 terepjáróba 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!