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
auto
2024. 04. 30. kedd

A Smart is partnert keres az új elektromos miniautójához

elektromos autó

Alig állt le a Smart ForTwo gyártása, az autógyártó máris az utódmodellről beszélt.

Egyelőre csak tervek vannak, és még partnert keresnek a projekthez.

Okosan próbálják

A Smart modellpalettájának átalakulása egybeesik azzal is, hogy a Mercedes-Benz eladta a cég 50 százalékát a Geely-nek, és velük közösködnek mind a gyártási kapacitásban, mind a műszaki tartalomban.

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

Ennek megfelelően az első két új modell, a Smart #1 és #3 Geely alapokon, Kínában a Volvo és a Polestar tulajdonosának helyi gyárában, az ő padlólemezükre épülnek. Ezek a típusok eddig egyébként eléggé gyengén szerepelnek, február végéig 1856, illetve 655 darab fogyott belőlük az európai piacon.

Smart #1 és #3

A cég igazán ikonikus modellje azonban minden bizonnyal a ForTwo, amelynek eredetije az első típusuk volt, és anno a csúcson évi 140 ezer fogyott belőle – így logikus, hogy fontolgatják egy utód piacra dobását.

Smart ForTwo Electric

Azonban a #2 néven emlegetett újdonság egy teljesen, a nulláról újnak tervezett autó lesz majd, viszont gyártó ragaszkodik a négy, vagy öt EuroNCAP csillaghoz is, így nem tudnak egy akármilyen ázsiai Kei Cart Smartá átmatricázni. A cég ugyan már körülnézett, de ebben a méretkategóriában nem találtak megfelelő, már létező padlólemezt Európában. Elméletben a Stellantis soraiból ismert Citroën Ami, illetve ennek Fiat és Opel testvérei jöhetnének szóba, de ezek hivatalosan a négykerekű segédmotoros kerékpár kategóriába tartoznak, így nincsenek meg a Smart által elvárt biztonsági rendszereik.

Smart #3

Így a vállalat ugyan már megkezdte a munkát a típus kifejlesztéséhez, de még partnert keresnek, mert nem lenne rentábilis önállóan ilyen apró autót gyártani, nem lenne hozzá elegendő a darabszám – írja az Automotive News Europe.

Itt a vége, nem gyártják többé ikonikus kisautójukat a németek

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.