Az Audi Milánóban mutatta be legújabb tanulmányautóját, a Concept C-t, amely nem csupán egy tisztán elektromos, kétszemélyes sportkocsi, hanem a négykarikás márka új formanyelvének első kézzelfogható megtestesítője is. A modell a „radikális egyszerűség” elvére épül, amely a jövő Audi modelljeinek dizájnját megalapozza, és amelyben a letisztult arányok, a geometrikus tisztaság és az erőteljes arculati elemek határozzák meg az összképet. Az új tanulmányautó orr-részének központi eleme egy függőleges keret, amely egyszerre idézi meg az 1936-os Auto Union Type C versenyautót és értelmezi újra progresszíven a márka identitását. Ehhez társul az új fényszignatúra, amelyben négy horizontális elem ad karakteres és könnyen felismerhető megjelenést nappal és éjjel egyaránt.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 A Concept C különlegessége az elektromosan behúzható keménytető, amelyet az Audi először alkalmaz roadsteren. A két elemből álló tető egyszerre őrzi meg a kupé szoborszerű egységét és kínálja a nyitott tetős vezetés élményét. Az arányokat a központi akkumulátorelhelyezés határozza meg, amely alacsony súlypontot és optimális tömegelosztást biztosít. Az utastérben a funkcionalitás és a kifinomultság találkozik. A titán árnyalataiban játszó tónusok, az erőteljes strukturális felületek és a természetes anyagok egy időtlen, elegáns környezetet teremtenek. A központi, 10,4 colos kijelző csak akkor bukkan elő, amikor valóban szükség van rá, így a technológia mindig kéznél van, de sosem uralja a teret. A klasszikus kerek kormánykerék közepén valódi fémből készült Audi-gyűrűk hangsúlyozzák a hitelességet és a minőséget. A Concept C bemutatója szimbolikus jelentőségű: két évvel az Audi TT gyártásának befejezése után, valamint az R8 búcsúját követően a márka ismét visszatér a sportautó-szegmensbe. Bár a modell stílusában és arányaiban egyértelműen merít az 1998-ban bemutatott, Bauhaus-ihletésű TT-ből, Gernot Döllner vezérigazgató leszögezte, hogy nem annak közvetlen utódjáról van szó. „A Concept C pontosan a TT és az R8 közé esik, egy új szegmenst teremtve” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a végleges modell új nevet kap majd, amely méltó lesz új szerepéhez. A Concept C koncepcióautóként számos új megoldást és jellegzetességet vezet be, amelyek fokozatosan megjelennek majd az Audi teljes kínálatában, ugyanakkor jóval több egyszerű tanulmánynál – Massimo Frascella főtervező az Autocar magazinnak megerősítette, hogy szinte változatlan formában gyártásba kerül két éven belül. „Az az autó, amit itt látnak, gyakorlatilag egy sorozatgyártású modell előzetese – szinte szó szerint” – mondta, 2027-et megjelölve várható piaci bevezetésként. A sportautó kizárólag elektromos hajtással kerül majd gyártásba. A tanulmány egy hátsókerék-hajtású, egyetlen villanymotoros konfigurációt használ, de a sorozatgyártású változat elérhető lesz kétmotoros, összkerékhajtású csúcsverzióban is. Bár teljesítményszámokat még nem árult el az Audi, a cél az, hogy az elektromos sportautó is képes legyen visszaadni azt a vezetési élményt, amelyet korábban a belső égésű motorok biztosítottak. A cég ezért vizsgálja szintetikus motorhangok és virtuális sebességváltó alkalmazását is, amelyek a hagyományos autózás élményét idézhetik fel, miközben megmarad a csendes, tisztán elektromos közlekedés lehetősége azok számára, akik erre vágynak. A tanulmányautó a müncheni IAA rendezvényen áll először a közönség elé, amely a jövő héten nyitja meg kapuit. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!