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
auto

IAA 2025: Lucid Gravity – amerikai űrhajó Münchenben

A Lucid az utóbbi években leginkább azzal került be a hírekbe, hogy bár autói szédületes dolgokat tudnak a luxus, a minőség és a töltési teljesítmény terén, a cég nem tud kitörni a veszteség-spirálból és még mindig rengeteget veszít minden egyes eladott autón.

Ennek ellenére, vagy talán pont ezért, nem hagyták abba fejlesztéseket és kijöttek a második modellel, a Gravity SUV-vel, amit most Münchenben is bemutattak.

Hatalmas űrhajó

A Gravity egy több mint ötméteres SUV, három méter feletti tengelytávval, mégsem ez a legfélelmetesebb paramétere, hanem a kihajtott tükrökkel 2,2 méteres szélessége.

Ez a három méret együtt nagyon tekintélyt parancsoló autót szült, amelynek tömege sem semmi, 2,5-2,7 tonna a változattól és az ülések számától függően.

Már az első csomagtartó is hatalmas, 230 literes és a gyári párnás kiegészítővel kényelmesen bele lehet ülni mondjuk egy piknik során.

Az első csomagtartó alacsony pereme persze nem csak emiatt kényelmes, de a pakolást is megkönnyíti, igaz, az út során elmozdult csomagok így kieshetnek, amikor kinyitjuk az egyébként motoros első csomagtérajtót.

Lucid Gravity Touring Grand Touring
Hosszúság (mm) 5035
Szélesség (mm) 2195
Magasság (mm) 1658
Tengelytáv (mm) 3035
Tömeg (kg) 2522-2587 2684-2749
Első csomagtartó (l) 230
Csomagtartó (l) 780-3398
Ülőhelyek száma 5-7
Akkukapacitás (kWh) 89 123
Akkukémia NMC / 672 V NMC / 926 V
Maximális töltési teljesítmény (kW, AC/DC) 22/250 22/400
Töltési idő (10-80%, perc) 23 14
Hatótáv (WLTP, km) 511 712
Végsebesség (km/h) 217 250
Teljesítmény/Nyomaték
(kW/Nm)
418/1100 839/1232
Gyorsulás
(0-100 km/h, mp)
4,2 3,6
Ár (EUR)
megközelítőleg forintban
99.900
39 millió
116.900
46 millió

Az autó belül is hatalmas, igazi háromsoros utastere van és tud egy trükköt, ami egészen szenzációsan jól kihasználhatóvá teszi a belteret.

Ha hét üléssel rendeljük, a két hátsó fotel képes a csomagtartó aljában teljesen eltűnni, így egy hatalmas és tökéletesen sík rakteret kapunk a második sor mögött. Ha az üléseket kihajtjuk, akkor pedig a csomagtartó alatti tároló szabadul fel.

Már önmagában is hatalmas a 780 literes hátsó raktér, de ha mindkét hátsó sort lehajtjuk, a plafonig pakolva kisteherautós 3,2 köbmétert kapunk.

A prémium utastér belsejében számos színből és anyagból, különböző kombinációkból választhatunk.

A villanyautós műszaki tartalom is a Lucidtól megszokott színvonalú.

A szintén 2026-os modellévnek jelölt, de csak valamivel később érkező alap, 100 ezer eurós Touring egy 600 voltos rendszerű 89 kWh-s pakkot kapott, ami 500 kilométer feletti hatótávra elég az 568 lóerős autóban és 80 százalékra 23 perc alatt tölthető.

A forgalmazás kezdetén elérhető csúcsmodell, a 117 ezer eurós Grand Touring ennél is impresszívebb. 123 kWh-s 900 voltos akkupakkja 700 kilométer feletti hatótávot tesz lehetővé, miközben az autó teljesítménye is magasabb, 839 lóerő. Ezt az akkupakkot akár 400 kilowattal is tölthetjük, így csak 14 perc a 10-80 százalékos töltési idő.

A Lucid egyébként gondolt a 400 voltos töltőkre is, a Wunderbox nevű saját fejlesztésű fedélzeti konverterük gondoskodik arról, hogy mindenhol tölthető legyen az autó.

Müncheni utunk során egyébként egy vacsorán pont a Lucid ADAS rendszereinek fejlesztését vezető mérnökkel ültünk egy asztalnál, akitől megtudtuk, hogy bár eddig nem volt a vezetéstámogatás és az önvezetés kiemelt jelentőségű a cégnél, most egy 200 fő feletti csapattal azon dolgoznak a Szilícium-völgyben, hogy radarok, LiDAR szenzorok és kamerák segítségével elérjék a 4-es szintű önvezetést. Kíváncsian várjuk a munka eredményét.

A fenti elképesztő paraméterek, a prémium minőség és a sok fejlett szolgáltatás mellett azért persze meg kell említeni, hogy a 100 ezer eurós árak csak úgy tarthatóak, hogy a Lucidnak jelenleg több mint kétszer annyiba kerül legyártani autóit, mint amennyiért adják őket. Ez az állapot egyelőre arab befektetők pénzével tartható fenn, de előbb-utóbb pénzt kell majd termelnie a cégnek.

Ezért ők is készülnek egy sor kisebb, megfizethetőbb modellel is a jövőben… ha megélik.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás