Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Egy különleges jármű alkalmazásával tette környezetbarátabbá belső szállítási rendszerét a Bosch. A gyártó – Európában elsőként – egy olyan Iveco nyerges vontatót állított csatasorba nürnbergi üzemének logisztikai feladataihoz, mely a vállalat saját tüzelőanyag-cellás moduljából nyeri a működéséhez szükséges elektromos energiát. A Hylane kölcsönző cégtől bérelt kamiont a Schäflein üzemelteti a Bosch megbízásából és az előzetes becslések szerint évente 12.000 kilométert fog megtenni a gyár területén belül és annak közvetlen környezetében, fix útvonalakon. „Amikor elhatároztuk, hogy klímabarátabbá tesszük üzemünk szállítási rendszerét, egyértelmű volt, hogy egy olyan kamiont szeretnénk, amely Bosch üzemanyagcellával van ellátva. Ez a fejlesztés egy fontos építőelem, mely segít csökkenteni logisztikai kibocsátásainkat. A tény, hogy már több ezer Bosch tüzelőanyag-cellás rendszerrel szerelt teherautó van az utakon világszerte, bizonyítja a megoldás értékességét” – mondta Alexander Weichsel, a nürnbergi gyár kereskedelmi üzemvezetője. fotó: Bosch A jármű hatótávolsága egy feltöltéssel 800 kilométer; az ehhez szükséges 70 kg hidrogént öt darab, 700 bar üzemi nyomású tartályban viszi magával – túl sűrűn nem kell tehát utántöltésről gondoskodni a tervezett alkalmazás mellett. A beépített üzemanyagcella-modul, melynek teljesítménye meghaladja a 200 kW-ot, két pufferakkumulátorral kiegészítve szolgáltatja azt 400 kW teljesítményt, mely a 44 tonna megengedett legnagyobb össztömegű jármű mozgatásához szükséges. A rendszer előnye nem csupán a tankolás gyorsaságában rejlik a tisztán akkumulátoros megoldáshoz képest, hanem abban is, hogy a tüzelőanyag-cellás teherautó hatótávolsága nem függ a külső hőmérséklettől (vagy legalábbis elenyésző mértékben). A pilot üzem célja – a környezeti lábnyom csökkentése mellett – a lehető legtöbb tapasztalat és adat gyűjtése, melyek felhasználásával olyan jövőbeli hajtásrendszerek továbbfejlesztését végzik majd, mint a Compact 190 és Compact 390. „Az a tény, hogy nem adódott problémánk a kamion üzemeltetésével, mutatja, hogy az üzemanyagcella megérett a tömeggyártásra. A sikeres hidrogéngazdaság kulcsa mindenekelőtt a bőséges és megfizethető hidrogén biztosítása és a megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítése, többek között Nürnbergben is. Aktívan együttműködünk a nürnbergi régió ágazati szereplőivel Bajorország hidrogénstratégiájának megvalósításában” – tette hozzá Weichsel.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 A gyártó tüzelőanyag-cella-moduljainak gyártása 2023 közepén kezdődött a németországi Stuttgart-Feuerbachban; a Bosch már régóta elkötelezett a hidrogén-ökoszisztéma kiépítése mellett, műszaki fejlesztései a hidrogén előállítására, szállítására és felhasználására is kiterjednek – a hidrogénmotorokat is beleértve. Dékány Zsolt Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!
Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó