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 A mai ELMŰ-ÉMÁSZ autóátadó a politkiai szerepvállalás miatt kiváló alkalom volt, hogy átismételjük a hazai elektromobilitás eddigi sikereit. Ebben segítségünkre volt az eseményen Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és-szabályozásért felelős államtitkára, akinek a gondolatait az alábbiakban szedtük pontokba (félkövéren kiemelve a Villanyautósok megjegyzései, észrevételei): Bővül az elektromos autók vásárlásának támogatási köre (nincs dátum, hogy mikortól): Jogi személyek eddig 5 autóra kaphattak támogatást, a tervek szerint ezt 35 darabra emelik. A költségvetési intézményeknél nem lesz felső határ. Az eddigieken túl az ügyvédi irodák és az egyéni ügyvédek is pályázhatnak a támogatásra. Folytatódik a vásárlást ösztönző program a következő évben is. A szükséges források rendelkezésre állnak. Hogy pontosan mennyi, azt nem tudni. Támogatják az elektromos taxik és autómegosztó szolgáltatások terjedését. Hogy mikortól és milyen formában, azt nem lehet tudni. Bővül az állami villanyautó flotta, önkormányzatok és állami tulajdonú cégek is csatlakozhatnak. Ez a KEF tendere, amiben nemrég hirdettek eredményt. Mely szervek mennyi autót vesznek és milyen időkereten belül, arról nem esett szó, ami arra utal, hogy ezzel kapcsolatosan még nincs döntés. 80 kilométerenként épülnek nagy teljesítményű egyenáramú elektromos töltőállomások a fontosabb főútvonalak mentén és normál töltők a célállomásoknál. A főútvonalak mentén nem lesznek nagy teljesítményű váltóáramú töltők? Fordulat a kommunikációban, hogy már nem töltő darabszám, hanem egymástól mért távolság szerepel az ígéretekben. Dátum most sem került a projekt mellé, így megint nem lehet tudni, hogy mikortól lesz átjárható az ország. Az önkormányzatok 100%-os, vissza nem térítendő állami támogatással létesíthetnek elektromos töltőállomásokat. Eddig 535 millió forint értékben 75 önkormányzat 443 töltőpontra vonatkozó pályázatát hagyták jóvá. Ez az a nem túl jól sikerült önkormányzati pályázat, aminek azóta sem hirdették ki hivatalosan az eredményét. A Villanyautósok összeszedték, hogy hol lesznek ilyen töltők. Az autóvásárlások támogatására eddig közel 500 autó megvásárlásához több, mint 700 millió forintot hagytak jóvá. Az eredeti program szerint 2016. őszétől 2017. május 1-ig 3500 autó megvásárlásának támogatására 5 milliárd forint állt rendelkezésre. A kevesebb, mint 500 autóhoz felhasznált 700 millió forint ennek mindössze 14%-a. Már több, mint 3000 zöld rendszámos autó közlekedik Magyarországon. Az most nem derült ki, hogy ennek mekkora része tisztán elektromos. Innentől havi 675 db (évi 8100 db) eladásával teljesíthető a 2020 végére tervezett 30 ezres villanyautó állomány. NGM sajtóközlemény: Bővül az elektromos autók vásárlásának támogatási köre 2017. augusztus 29. 13:07 Bővül az elektromos autók vásárlásának támogatási köre és adminisztratív könnyítések is életbe lépnek a környezetbarát közlekedés ösztönzése érdekében – mondta Lepsényi István az ELMŰ-ÉMÁSZ új, elektromos autókból álló flottájának átadásán. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára elmondta, hogy jogi személyeknél 5-ről 35-re emelkedik a támogatható autók száma, a költségvetési intézményeknél pedig nem lesz felső határ. Az eddigi pályázókon túl ügyvédi irodák, egyéni ügyvédek is igénybe vehetik a támogatást – tette hozzá. Lepsényi István egy Renault Zoe volánja mögött az ELMŰ-ÉMÁSZ autóátadóján (Fotó: Botár Gergely/kormany.hu) Lepsényi István kijelentette, a kormány folytatja a direktösztönző programot, így a támogatáshoz a következő évre is rendelkezésre állnak a szükséges források, emellett támogatni fogják az elektromos taxik vásárlását és üzemeltetését, valamit az elektromos carsharing (közösségi használatú autó) további terjedését. Hozzátette, a kedvező üzemeltetési tapasztalatoknak köszönhetően bővül az állami elektromosautó-flotta, a beszerzéshez az önkormányzatok és az állami tulajdonú cégek is csatlakozhatnak. A kormány tervei szerint 80 kilométerenként épülnek nagy teljesítményű egyenáramú elektromos töltőállomások a fontosabb főútvonalak mentén és normál töltők a célállomásoknál, az önkormányzatok pedig 100 százalékos, vissza nem térítendő állami támogatással létesíthetnek új elektromos töltőállomásokat, így az ország teljesen átjárható lesz elektromos autókkal – mondta Lepsényi István. Eddig 535 millió forint értékben 75 önkormányzat 443 töltőpontra vonatkozó pályázatát hagyták jóvá – közölte. Lepsényi István felidézte, hogy az NGM pályázati rendszere a vételár 21 százalékáig, legfeljebb 1,5 millió forintig támogatja a tisztán elektromos hajtású személy- és kishaszon gépjárművek beszerzését. Tájékoztatása szerint 2016-ban 2 milliárd forintot biztosítottak a tisztán elektromos hajtású személy- és kishaszon gépjárművek beszerzésének támogatására, mostanáig több mint 700 millió forint értékben közel 500 támogatásról döntöttek, a pályázók között a tavalyi 30 százalékról 42 százalékra emelkedett a magánszemélyek aránya. Már több mint 3000 zöld rendszámos autó közlekedik Magyarországon, a tisztán elektromos meghajtású járművek nem fizetnek regisztrációs adót és forgalomba helyezési illetéket, cégautóadót és helyi gépjárműadót, mentesek a visszterhes vagyonszerzési illeték alól is – tette hozzá. Lepsényi István hangsúlyozta, hogy az elektromos járművekkel csökken a közlekedésben a gépjárművek által kibocsátott káros anyagok és az üvegházhatású gázok mennyisége, mérséklődik a nemzetgazdaság fosszilis energiahordozó-igénye és növelhető energiabiztonság, emellett fontos gazdasági érdek bekapcsolódni a járműgyártás előtt álló fejlődésbe is. A sajtótájékoztatón Marie-Theres Thiell, az ELMŰ-ÉMÁSZ elnöke elmondta, hogy a társaság több mint 200 millió forintot költött a 15 új elektromos autó beszerzésére, amelyhez az NGM 22,5 millió forintos támogatást adott. A flotta üzemeltetése érdekében a vállalatcsoport a telephelyein nyolc váltóáramú gyorstöltőt és három egyenáramú villámtöltőt is telepített országszerte, ezek egy részét külső felhasználók is igénybe vehetik – tette hozzá. A töltőállomások telepítője és üzemeltetője, az Innogy értékesítési ügyvezető igazgatója, Martin Herrmann hangsúlyozta: támogatják a kormány törekvéseit az e-mobilitás magyarországi fellendítésére. A cég IT-rendszere 5800 európai töltőpontot kapcsol hálózatba, ezeken keresztül a felhasználók 2016-ban 30 millió kilométert tettek meg károsanyag-kibocsátás nélkül – tette hozzá. (MTI; kormany.hu) 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!