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
auto
2024. 04. 27. szombat

Egy évvel ezelőtti bemutatásakor rengeteg infót hallhattunk a brutális teljesítményű, de egyben tágas luxusautóként is helytálló Lucid Air villanyautóról, azonban még így is maradt bennünk némi bizonytalanság a kocsival kapcsolatban. Akkor ugyanis a gyártó állítása szerint az autó érkezése 2018-ban lett volna esedékes, azonban a gyártás helyszíne, az arizonai gyár építése még meg sem kezdődött, így ez egy erősen optimista kijelentésnek tűnt. Most a Lucid marketingmenedzsere, David Salguero adott interjút az Autocarnak, melyben ismertette a legújabb és legfontosabb tudnivalókat a felső kategóriás elektromos autóról.

Amikor a korábban Atieva néven működő Lucid Motors lerántotta a leplet a legelső, szériagyártásba kerülő modelljéről, a legtöbb hír „Tesla-gyilkosként”, „Tesla-riválisként” említette az autót. Salguero erre azt reagálta a mostani interjúban, hogy egyáltalán nincs szándékukban a Tesla Model S ellenfeleként a piacra dobni az Air-t, sokkal inkább a luxusszegmens hagyományos autói a célpontok, mint például a Mercedes-Benz, Audi, de kiváltképp a BMW modelljei. Az autó tervezése során a legfőbb szempont a kellően tágas belső tér volt, de emellett egy olyan teljesítmény elérése, mely garantáltan túlszárnyalja a piacon lévő luxusautók erejét. A villanymotor kis helyigényét kihasználva sikerült is egy hatalmas, kényelmes belteret kialakítania a gyártónak úgy, hogy közben az autó kívülről egyáltalán nem tűnik nagynak. Az elvárt teljesítményt is sikerült eltalálni, az összesen 1000 lóerős villanymotorokkal az autó a júliusi tesztelések során 376 km/h-s végsebességet ért el, és 100 km/h-ra közel 2,5 másodperc alatt gyorsult fel, melyhez 640 kilométeres hatótáv társul.

A jelenlegi állás szerint a szupersportkocsi fejlesztése 95%-ban kész van, az arizonai gyár azonban továbbra is az építésre vár. A gyártás tervezett indulása 2019-re tolódott, amikor is 10 000 darab Air fog kigurulni az üzemből, majd később évi 60 000 villanyautó fog készülni. Amennyiben van rá kereslet, ez 130 000-re is nőhet. Salguero arról is beszélt, hogy a Lucid Air Európába is el fog jutni, arról azonban még nincs hivatalos döntés, hogy ez mikor fog megtörténni. Az alapmodell ára 100 000 dollár környékén lesz (jelenleg 26,2 millió forint), azonban a Lucid készít egy olcsóbb, körülbelül 250 lóerős változatot is 384 kilométeres hatótávval, ami közel fele ennyibe, átszámítva 13,7 millió forintba fog kerülni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.