Személyes történet: Fontos volt a havi kiadások csökkentése

A személyes történetek között akarva akaratlanul túlsúlyban lesznek a Nissanos sztorik, ami abból fakad, hogy nem csak világszerte, de idehaza is ennek a gyártónak az autóiból fut a legtöbb. Méret, illetve ár – érték arányban Tóth Zoltánéknak is a LEAF felelt meg a legjobban.

Mióta jársz villanyautóval? Miért döntöttél úgy, hogy elektromos autóra váltasz?

Március elején vettük meg a LEAF-et kereskedésben. 2013 decemberi gyártás, Hollandiából jött. Előtte egy 159-es Alfát használtam amit imádtuk de sajnos a rengeteg szerviz és üzemanyag költség miatt mennie kellett. Alapvetően munkába járásra használjuk, ami napi 40 km, illetve fontos volt hogy 110 km-t elmenjen rokon látogatások miatt és a 3 gyerek elférjen hátul.

Mi volt az a pont, amikor rájöttél, hogy ez a jövő?

Az első teszt vezetés után ez egyértelmű volt. Csendes és rezonancia mentes működés, könnyebb és biztonságosabb vezethetőség – nincs váltó, nem fullad le, mindig rendelkezésre áll a maximális nyomaték. És nem utolsó sorban rendkívül magas hatásfoka az elektromos autóknak, amivel a hagyományos autók soha nem fognak tudni versenyre kelni.

Mi jellemző a mindennapi közlekedésedre? Hány km-t mégy egy nap általában?

EZT OLVASTAD MÁR?  Több tisztán elektromos Porsche modell is érkezhet a Mission E mintájára

Ahogy említettem, napi 40 km a munkába járás. Erre jön rá ha segíteni kell a gyerekek logisztikázásában. Budapestről Siófokra lejárunk, ez simán teljesíthető, igaz nem 140-es tempóval. Siófokról utaztunk már Pécsre, Keszthelyre, Herendre. Budapest Veszprém is meg volt több alkalommal, de azért ez tud problémás lenni ha nem figyel az ember. Szarvasra is mentünk le Szolnok érintésével, ahol van villámtöltő.

A hétvégi, családi programokat is meg tudjátok oldani villanyautóval?

Eddig sikerült mindent megoldani. Bár ehhez hozzátartozik, hogy az autó hatótávolságán belül szervezünk a gyerekekkel programokat, többnyire töltő környékére. Ha a LEAF-fel nem tudnánk megoldani az utazást, akkor van egy 6 személyes Fiat, amit mindössze kétszer használtunk a LEAF helyett március óta. Július eleje óta még 600 km-t sem ment.

Mi volt a leghosszabb út, amit villanyautóval tettél meg?

A leghosszabb táv kb. 200 km volt Budapest és Szarvas között.

Milyen autót használsz? Miért erre a típusra esett a választásod?

Nissan LEAF, ár és méret miatt. Ebben éppen elférünk öten. Zoe-n gondolkoztunk még de az sokkal kisebb.

Hol és mikor töltöd leggyakrabban a villanyautód? Tudod-e otthon tölteni az autód?

EZT OLVASTAD MÁR?  Volkswagen e-Golf a gyakorlatban - 2. rész

Otton társasházi udvaron tudok tölteni egy 16 A-es töltővel. Sajnos munkahelyemen töltési lehetőség nincs, pedig nagy multi, és EV illetve PHEV autókba gyártunk alkatrészeket. Remélem ez majd változik a jövőben. Villámtöltőkön szoktam még tölteni ha Lidl-be megyek vásárolni.

A vásárlás előtt készítettél-e gazdaságossági/megterülési számítást, mi volt annak az eredménye, s az mennyire igazolódott be a valóságban?

Természetesen igen. Az én esetemben ez volt a mozgatórugó, a havi kiadások csökkentése. A LEAF hozza a kalkulációt, sőt…

Ha egy dolgot kellene kiemelni a villanyautózással kapcsolatban, akkor mi lenne az?

A különlegességet. Ez más mint a többi füstös autó. Jövőbe mutat a benne lévő technika.

A következő autód is elektromos lesz?

Természetesen az lesz!

További személyes történetek

Elektromos autót használsz?

  • Tisztelt Tóth Zoltán!

    Lenne egy pár személyes kérdésem a cikkben említett dolgokkal kapcsolatban:
    – Herenden lakom, ha lenne lehetőség szívesen kipróbálnám, megnézném élőben is az autót
    – Lenne pár kérdésem az ingázásról: Veszprémbe járunk dolgozni, így a távolság szintén hasonló lenne mint Önöknél
    – A társasházi töltéssel kapcsolatban is szeretnék kérni pár dolgot

    Legyen kedves adni egy email címet ahol megkereshetem.

    Köszönöm,
    Zoltán

  • Tóth Zoltán