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
auto
2024. 04. 26. péntek

Behozná lemaradását a villanyautó gyártás terén a Hyundai

elektromos autó

Újabb ígéretek árasztották el az autóipart: ezúttal a Hyundai zöldprogramjáért felelős vezető, Lee Ki-sang nyilatkozta az újságíróknak, hogy a dél-koreai vállalat 38 kibocsátásmentes autót tervez a piacra dobni a következő nyolc évben, s ebből 7 új modell már öt éven belül megérkezik. A 38 új autó megoszlik majd a Hyundai és testvérmárkája, a Kia között, és lesz közöttük plug-in hibrid, tisztán elektromos, és üzemanyagcellás meghajtású is. Mivel az ázsiai gyártók járműveinek fő célpontja Kína, így minden bizonnyal az új modellek közül is a legtöbb csak ott lesz majd elérhető.

Hyundai Ioniq EV

Bár a két autómárka kínálatában már helyett kaptak teljesen elektromos modellek, mint például a Hyundai Ioniq EV, vagy a Kia Soul EV, valamint több konnektoros hibrid kocsijuk is megvásárolható, mégis erőteljesen le vannak maradva más gyártókhoz képest. A dél-koreai Daelim University egyik mérnök professzora szerint a Hyundai úttörő lehetett volna elektromos autó gyártásban, ehelyett körülbelül három év lemaradással követi a rivális autógyártókat.

Lee arról is beszélt, hogy a zöld autók fejlesztésében fontos szempont a rugalmasság. Ez azt jelenti, hogy habár a Hyundai továbbra is az üzemanyagcellás meghajtást látja a végső megoldásnak, kellő figyelmet fognak kapni mind az elektromos, mind a hidrogéncellás modellek.

A Hyundai következő elektromos autója a Kona SUV lesz, a Kia pedig a Niro villanymeghajtású változatát dobja piacra, minkét autó 2018-ban érkezik.

Hyundai Kona EV

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.