Újabb ígéretek árasztották el az autóipart: ezúttal a Hyundai zöldprogramjáért felelős vezető, Lee Ki-sang nyilatkozta az újságíróknak, hogy a dél-koreai vállalat 38 kibocsátásmentes autót tervez a piacra dobni a következő nyolc évben, s ebből 7 új modell már öt éven belül megérkezik. A 38 új autó megoszlik majd a Hyundai és testvérmárkája, a Kia között, és lesz közöttük plug-in hibrid, tisztán elektromos, és üzemanyagcellás meghajtású is. Mivel az ázsiai gyártók járműveinek fő célpontja Kína, így minden bizonnyal az új modellek közül is a legtöbb csak ott lesz majd elérhető. Hyundai Ioniq EV Bár a két autómárka kínálatában már helyett kaptak teljesen elektromos modellek, mint például a Hyundai Ioniq EV, vagy a Kia Soul EV, valamint több konnektoros hibrid kocsijuk is megvásárolható, mégis erőteljesen le vannak maradva más gyártókhoz képest. A dél-koreai Daelim University egyik mérnök professzora szerint a Hyundai úttörő lehetett volna elektromos autó gyártásban, ehelyett körülbelül három év lemaradással követi a rivális autógyártókat. Lee arról is beszélt, hogy a zöld autók fejlesztésében fontos szempont a rugalmasság. Ez azt jelenti, hogy habár a Hyundai továbbra is az üzemanyagcellás meghajtást látja a végső megoldásnak, kellő figyelmet fognak kapni mind az elektromos, mind a hidrogéncellás modellek. A Hyundai következő elektromos autója a Kona SUV lesz, a Kia pedig a Niro villanymeghajtású változatát dobja piacra, minkét autó 2018-ban érkezik. Hyundai Kona EV Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!