PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A Tesla tekintélyes előnnyel rendelkezik más autógyártókhoz képest az elektromos autók fejlesztése terén, amit részben annak köszönhet, hogy a járművekbe szerelt akkumulátor cellákat a saját gyárában, a Panasonickal közösen termeli, és nem Ázsiából importálja. Ez egyrészt jelentős költségmegtakarítással jár, másrészt pedig folyamatos fejlesztést tesz lehetővé. Nem titok, hogy az akkumulátor-gyártás költségét tekintve a Tesla jóval a konkurencia előtt jár: Elon Musk nemrég arról beszélt, hogy már 2018-ban szeretné elérni a 100 dollár/kWh-s árat a cellák szintjén, és két éven belül pedig már a teljes akkupakk kWh-ra vetített ára is bemehet e szint alá. Ezzel szemben a Bloomberg New Energy Finance kutatói szerint 2025 előtt nem várható, hogy az akkupakk átlagára 100 dollár alá csökkenjen az autóiparban. A 2170-es cellaformátum bevezetése szintén lejjebb tolta a gyártási költségeket, ami ugyan a 35 000 dolláros Model 3-ast még nem tette lehetővé, de pont elegendő volt ahhoz, hogy a Tesla legalább mintegy 20%-kal olcsóbban gyártson akkucellát, mint a konkurens ázsiai óriások, legalábbis az UBS szerint. A pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó vállalat ugyanis most egy olyan tanulmányt tett közzé, melyben a nagy akkugyártó cégek cellánkénti költségeit számolták ki a felbérelt mérnökök, és állítólag arra az eredményre jutottak, hogy míg a Tesla-Panasonic páros 111 dollár/kWh mellett termeli a cellákat a Gigafactory 1-ben, addig az LG Chem körülbelül 148 dollár/kWh-n teszi ugyanezt (a diagramon ezzel szemben valamiért 141$ körüli érték van jelölve), a CATL, és a Samsung SDI pedig még drágábban. Forrás: Electrek, UBS Az UBS adatait érdemes azonban fenntartásokkal kezelni, nem csak azért, mert a vállalat korábban megkérdőjelezhetetlen szakértelmét bevetve kijelentette, hogy a Model 3 gyártására Elon Musk gatyája is rámegy, hanem mert számos más forrás ellentmond azoknak. Az Audi például azt állította tavaly, hogy kilowattóránkénti 114 dollárért vásárolja a cellákat az e-tronba, melynek az LG Chem a beszállítója. A PushEVs szintén tavalyi cikke szerint az LG Chem 140 dollár/kWh-s áron kínált akkucellát a Volkswagennek. Ha nem is 20%-os előnnyel tehát, de a Tesla biztosan a konkurens gyártók előtt jár, és a kaliforniai csapat már dolgozik is egy új cellaformátumon, ami még nagyobb költségcsökkenést von maga után. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!