Így dolgozik a NIO automata akkucserélő állomása

Miközben a villanyautós közösség tagjainak többsége továbbra sem az akkumulátorok cserélgetésében látja az elektromos járművek töltésének jövőjét, a NIO folyamatosan azon dolgozik, hogy kiterjedt akkucserélő állomás-hálózatot építsen ki a már piacon lévő ES8-as személygépkocsijának. A kínai gyártó elmondása szerint immáron 18 darab állomás várja az autósokat több, mint 2000 kilométert lefedve az ország G4-es autópályáján, összekötve olyan nagyvárosokat, mint Sicsiacsuang, Csengcsou, Vuhan, Csangsa, vagy Kanton. A „Kína Teslájaként” emlegetett vállalat azt is bejelentette, hogy az ES8 Founders Edition tulajdonosai, valamint a Standard Edition megrendelői évente 12 ingyenes akkumulátor-cserét kapnak ajándékba az egyébként fizetős állomásokon. Ahogyan a Suparcharger mellett épülő akkucserélő állomásról szóló cikkünkben írtuk, e technológia számos hátránnyal rendelkezik, amik miatt több másik vállalat, köztük a Tesla is elvetette ezt az ötletet. A gyáriak szerint viszont az előnyei közé tartozik, hogy az állomások 3 perc alatt, teljesen önállóan elvégzik feladatukat, amivel jóval gyorsabban juthatnak az autósok egy teljesen feltöltött aksihoz, mint villámtöltve. Most egy videó is felkerült az internetre, amin látható, hogy pontosan hogyan is működik az aksik átszerelése. A felvétel több, mint 4 perc hosszú, szóval a NIO-nak van még mit csiszolni a gépek működésén.

Elektromos autót használsz?