Csúnyán beszólt a német gazdasági miniszter a nagy autógyártóknak
Mind tudjuk, hogy a nagy autógyártók fontos tartópillérei a német gazdaságnak, aminek következtében kiemelt helyet foglalhatnak el a politikusok szívében. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a németországi döntéshozók a végtelenségig szeretnék nézni, ahogy egyre szélesebb szakadék nyílik a Tesla, valamint a BMW, Daimler, és a Volkswagen között a jövő technológiáját jelentő elektromos hajtáslánc tekintetében, és ezt most Peter Altmaier, az ország gazdasági minisztere egy csípős megjegyzéssel a három német gyártó vezérigazgatójának tudtára is adta. Több német napilap is arról számolt be, hogy az úriemberek éppen egy, a mesterséges intelligenciáról és önvezető autózásról szóló eseményen vettek részt (leszámítva a BMW vezetőjét, aki nem volt jelen), amikor a miniszter a következő kérdést szegezte az autóóriások főnökeinek:
„Igazán kíváncsi vagyok, hogy Ön, Mr. Zetsche, vagy Ön, Mr. Diess, vagy éppen Mr. Krüger a BMW-től mikor lesz képes végre egy olyan elektromos autót építeni, ami csupán fele annyira szexi, mint egy Tesla. Ami az Önök elektromos autóinak vonzerejét illeti, igazán előállhatnának néhány új ötlettel.”

A beszámolók szerint a miniszter egyáltalán nem viccelt, amikor a német villanyautók megjelenését kritizálta, de érdemleges választ sem a Herbert Diesstől, a Volkswagen vezérigazgatójától, sem Dieter Zetschetől, a Daimler CEO-jától nem kapott. Habár a német autógyártók teljesítményét az elektromobilitás terén egyelőre a villanyautós közösség sem tudja kimondottan nagyra értékelni, a nagy múltú vállalatok annyi védelmet ez esetben megérdemelnek, hogy kijelentsük, nem az autók „szexiségén” van a hangsúly. Kétség sincs afelől, hogy mind a BMW, mind a Daimler, mind a Volkswagen formatervezői alkottak már olyat, amitől a gépjárművek szerelmeseinek leesett az álla, és ugyanez sikerülne elektromos autókkal is, a vásárlóknak viszont egy jól használható, megbízható, és legfőképpen olcsó villanyautóra lenne szükségük. A gazdasági miniszter vélhetően inkább arra próbált célozni, hogy a német gyártók ez idáig többségében benzines és dízeles autóikat alakítgatták át villanyossá, amikor pedig dedikált villanyautót építettek, akkor erőteljesen hangsúlyozni akarták a nem hétköznapi technológia jelenlétét, mint például a BMW i3-as esetében. Ez az időszak azonban a végéhez közelít, ugyanis a BMW-től kezdve a Volkswagenen keresztül egészen az Audiig és a Porschéig valamennyi nagy német autógyártó megkezdte a következő generációs elektromos autóinak fejlesztését, amelyek már nem fognak erőteljes külsőleges megkülönböztetéstől szenvedni.