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
auto
2024. 04. 26. péntek

Tisztán elektromos Citigokat küldött ki tesztelésre a Škoda

elektromos autó

Tíz tisztán elektromos meghajtású Škoda Citigo indult útnak Csehországban az eMobility pilot projekt keretében, hogy a kiválasztott fogyasztók tesztelhessék az autót és visszajelzést küldhessenek a villanyautózáskor szerzett tapasztalataikról, mielőtt a cseh gyártó elindítja elektromobilitási offenzíváját ez év végén. A 124 éves múlttal rendelkező tradicionális autógyártó legelső két elektromos modellje a Citigo és a Superb lesznek, melyből az utóbbi plug-in hibrid hajtásláncot kap, a Citigo villanyos városi kisautó viszont helyben már biztosan nem fogja szennyezni a környezetét. A 2019 utolsó negyedévében sorozatgyártásba vonuló járműről egyelőre kevés részlet ismert, így hamarosan számíthatunk egy hivatalos bemutatóra, ám korábbi híresztelések szerint a hatótáv akár a technológiát biztosító Volkswagen e-Up!-énak kétszerese is lehet, egészen 270 kilométerig felnyújtózkodva a WLTP szerint. A Škoda azonban megjegyzi, hogy a tesztelésre kiküldött tíz Citigo teljesen más karakterisztikákkal rendelkezik, mint a végleges, piacra kerülő modell.

A zéró emissziós Škoda legelső mindennapi használói flottaüzemeltető vállalatok és önkormányzatok lesznek, amelyek munkájuk során folyamatosan, automatikusan továbbítják a járművekre szerelt szenzorok által gyűjtött adatokat a gyártó fejlesztési központjába az elkövetkezendő hónapokban, hogy a Volkswagen Group alá tartozó márka a lehető legjobban megismerje a hajtáslánc viselkedését a való életben. A következő négy év sem fog unalmasan telni a csehek számára, hiszen körülbelül 2 milliárd eurót költenek arra, hogy a céget felkészítsék az elektromos és digitalizált jövőre, amely legalább tíz részben vagy teljesen villanymeghajtású modellt fog eredményezni 2022-re az ígéretek szerint.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.