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
auto
2024. 04. 23. kedd

Kigurultak a legelső elektromos Peugeot 208-asok a szlovák gyárból

elektromos autó

Március 27-én elkészültek a legelső darabok az új Peugeot 208-as február végén bemutatott tisztán elektromos változatából a nagyszombati gyárépületben – számolt be róla egy szlovák hírportál a nemzeti hírügynökség (TASR) információira hivatkozva. A kimondottan mutatós kisautó első hírnökeit a legszerencsésebb újságírók járhatták körbe egy gyors véleményezés erejéig, de a sorozatgyártásra sem kell sokat várni, hiszen 2019 végén, legkésőbb 2020 elején a villanyautónak már a vásárlóknál kellene lennie. A gyártósor beindításával a villanyhajtású Peugeot 208-as a legelső elektromos autó, mely a szlovákiai Nagyszombat (Trnava) városában készül, és a gyártás a későbbiekben is csak itt kap helyet.

A bejelentett specifikációk alapján a PSA Group CMP moduláris platformjára ültetett Peugeot-t vinni fogják, mint a cukrot. A kérdés már csak az ár, amit nemsokára megtudhatunk, illetve az, hogy mekkora mennyiséget tervez gyártani a francia vállalat az autóból, hogy elkerülhessük az évekig tartó várakozási időt. Sajnos a Peugeot egyelőre nagyon titkolja a terveit a kocsival kapcsolatosan – a Pozsonytól mintegy 50 kilométerre fekvő létesítmény szóvivője annyit tett hozzá, hogy minden a jármű piaci sikerén múlik. Az autóflotta átlagos CO2-kibocsátásának csökkentését azonban a franciák sem kerülhetik el, és vagy megoldják Fiat-módra mindenféle elektromobilitási törekvés nélkül, vagy komolyan elkezdenek tömegautót értékesíteni. A PSA egyelőre az utóbbi felé húz, és 2025-re valamennyi modelljét biztosítani szeretné a hagyományos mellett elektromos meghajtással is.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.