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 Április elsején, a sencseni székhely előtt mutatkozott be a BYD teljesen elektromos meghajtású K12A névre keresztelt autóbusza, mely 27 méteres hosszával a legnagyobb ilyen jármű, ami valaha napvilágot látott. A bejelentés akár egy remek áprilisi tréfa is lehetett volna, de jól tudjuk, hogy a kínaiak nem viccelnek, ha elektromosításról van szó: a hatalmas villanybusz valódi, sőt, hamarosan szolgálatba is állhat Kolumbia TransMilenio BRT (Bus Rapid Transit) hálózatán, ahol saját sávban, a forgalmi dugót hátrahagyva szállíthatja az utasokat, összesen legfeljebb 250 főt. A többek között Magyarországon is gyártó BYD azt állítja, hogy a K12A nem csupán a világ leghosszabb tisztán villanyos busza, de egyben a legelső is, mely a különböző terepviszonyoknak megfelelően képes két-, és négykerék-meghajtás között váltani, csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást. A teljes mértékben alumínium-ötvözet karosszéria alatt a járműgyártó nagy sikerű elektromos hajtáslánc-technológiáját találjuk, ami maximálisan 70 km/h-s sebességre tudja felgyorsítani az autóbuszt, és 300 kilométeres hatótávot enged neki egyetlen töltéssel. A töltés egyenáramon és váltóáramon is megoldható. Ell bus más grande de la historia de los eléctricos, el BYD K12A hecho para @transmilenio y otros sistemas BRT del mundo, evitará 193 tons de CO2 equivalentes a sembrar 8.900 árboles 🌳 pronto transmitiremos desde nuestra casa matriz @Shenzhen China @BYD #bus #Colombia pic.twitter.com/pU3oRc93MB — BYD Eléctricos Col (@BYD_Electricos) April 1, 2019 A BYD eddig összesen több mint 50 000 teljesen elektromos buszt szállított le partnereinek világszerte, elfoglalva az első helyet az eladási listán, és magas fölénnyel uralva a piacot az Egyesült Államokban, Latin-Amerikában, és Európában egyaránt. Szinte folyamatos működésük, és gyakori fékezésekkel tarkított viszonylag rövid etapjaik miatt a buszok tökéletes otthont nyújtanak a kibocsátásmentes hajtásláncnak. Nem csak azért, mert minden egyes busz 80 tonnányi szén-dioxidtól menti meg a légkört (és rengeteg mérgező gáztól az emberek tüdejét) egy év alatt, hanem mert az üzemeltetők óriási összegeket tudnak rajtuk spórolni. Többek között 360 000 liternyi üzemanyag árát, és a soha véget nem érő karbantartások horribilis költségét. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!