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
auto

Megkezdődött a Ford Explorer plug-in hibrid meghajtású változatának kiszállítása az európai megrendelőkhöz, a tavalyi év végén megjelent SUV az amerikai gyártó negyedik konnektorról tölthető hibrid modellje a kínálatban a Kuga, Transit Custom, és Tourneo Custom PHEV-ek mellett. Az Explorer a legerősebb mind közül, a 3 literes EcoBoost V6-os benzinmotor és a villanymotor együttesen 457 lóerőt (336 kW) és 825 Nm nyomatékot termelnek, ez pedig elég erőt ad az autónak akár 2500 kilogramm elvontatásához is.

Az Egyesült Államok egyik legkelendőbb divatterepjárójának plug-in verziója nem az elektromos képességeiről lesz híres: a nettó 10,7 kWh kapacitású akkumulátor ugyan 48 kilométeres hatótávot nyújt a régi NEDC szerint, WLTP-ben mérve viszont már csak 42-t, valós körülmények között pedig kicsivel még ennél is kevesebbet. De ez annyira nem meglepő, figyelembe véve, hogy egy hétüléses, picit több mint 5 méter hosszú terepjárót kell energiával ellátnia. Egy 3,1 literes fogyasztás azért elérhető 100 kilométeren a Ford szerint, feltéve, hogy a tulajdonos nem hanyagolja el az aksi feltöltését. Hagyományos 230 V-os konnektorról ez kevesebb mint 6 óra alatt megtörténhet, a Ford saját fali töltőjével pedig 3,5 órára is lerövidíthető a töltés, de az Explorer PHEV kizárólag AC hálózaton képes az elektromosságot fogadni.

Németországban a sportosabb ST-Line 76 000 euróról indul, míg a luxusfelszereltségű Platinum verzióhoz legolcsóbban 77 000 euróért lehet hozzájutni. Magyarországi árat egyelőre nem jelentett be a gyártó, de a katalógusból már minden információ elérhető a plug-in hibrid Explorerről, mely a 2021 végéig Európában megjelenő 18 elektromosított Ford egyike.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.