PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A hivatalos premier előtt, a kínai kormánynak benyújtott dokumentumokból kiszivároghattak a BYD legújabb villanyautójának adatai, melyet a helyi hírportálok Song Plus EV néven emlegetnek. 4,71 méteres hosszával, 1,89 méteres szélességével, 1,68 méteres magasságával, valamint 2,77 méteres tengelytávjával ugyanis a jármű kicsit nagyobb, mint a tavaly óta piacon lévő Song Pro EV sportterepjáró (4,65 x 1,86 x 1,70; 2,712), ám ránézésre sokkal inkább köthető a Kínában júniusban megjelenő Han EV szedánhoz. Olyannyira, hogy a képeken látható modell voltaképpen teljes mértékben annak a villanyautónak a dizájnját vette át, a különbség mindössze a megemelt hasmagasság és a tágasabb utasteret eredményező SUV-forma. A villanymotor ugyanúgy 120 és 135 kW-os opcióként választható, mint a Song Pro EV esetében, akkumulátorból viszont a legjobbat kapja a Plus EV: állítólag ez lesz a BYD második modellje a Han EV után, mely a márciusban bemutatott Blade aksit fogja hordozni. Azon túl, hogy a prezentációk alapján az eddigi technológiáknál sokkal biztonságosabbnak ígérkező LFP akkumulátor nagyobb energiasűrűséget kínál és kisebb hely is elég neki, elemzők szerint elképzelhető, hogy a gyártónak sikerült 90 dollár közelébe levinni az akkupakk árát kilowattóránként. A Blade Battery a Han EV hatótávját 600 km fölé emeli (az NEDC szerint), a Song Plus EV-ben pedig 500 kilométer körüli hatótávolságra számíthatunk. A BYD a héten bejelentette, hogy az európai személyautó-piacra való belépését követően a Han EV is elérhetővé válik, várhatóan egészen barátságos, 45 000 euró körüli indulóáron. Ugyan a kínai cégóriás egyébként is egy tágas elektromos terepjáróval, a Tang EV600-zal indítja pályafutását a kontinensünkön, a technológiai zászlóshajónak ígérkező Han EV-t is egy teljesen logikus döntés lenne SUV kialakítással, hasonlóan csinos megjelenéssel felkínálni a terepjárókra éhező európaiak számára. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!