Ez lehet a következő villanyautó a kínai szuperakkuval
A hivatalos premier előtt, a kínai kormánynak benyújtott dokumentumokból kiszivároghattak a BYD legújabb villanyautójának adatai, melyet a helyi hírportálok Song Plus EV néven emlegetnek. 4,71 méteres hosszával, 1,89 méteres szélességével, 1,68 méteres magasságával, valamint 2,77 méteres tengelytávjával ugyanis a jármű kicsit nagyobb, mint a tavaly óta piacon lévő Song Pro EV sportterepjáró (4,65 x 1,86 x 1,70; 2,712), ám ránézésre sokkal inkább köthető a Kínában júniusban megjelenő Han EV szedánhoz. Olyannyira, hogy a képeken látható modell voltaképpen teljes mértékben annak a villanyautónak a dizájnját vette át, a különbség mindössze a megemelt hasmagasság és a tágasabb utasteret eredményező SUV-forma.
A villanymotor ugyanúgy 120 és 135 kW-os opcióként választható, mint a Song Pro EV esetében, akkumulátorból viszont a legjobbat kapja a Plus EV: állítólag ez lesz a BYD második modellje a Han EV után, mely a márciusban bemutatott Blade aksit fogja hordozni. Azon túl, hogy a prezentációk alapján az eddigi technológiáknál sokkal biztonságosabbnak ígérkező LFP akkumulátor nagyobb energiasűrűséget kínál és kisebb hely is elég neki, elemzők szerint elképzelhető, hogy a gyártónak sikerült 90 dollár közelébe levinni az akkupakk árát kilowattóránként. A Blade Battery a Han EV hatótávját 600 km fölé emeli (az NEDC szerint), a Song Plus EV-ben pedig 500 kilométer körüli hatótávolságra számíthatunk.
A BYD a héten bejelentette, hogy az európai személyautó-piacra való belépését követően a Han EV is elérhetővé válik, várhatóan egészen barátságos, 45 000 euró körüli indulóáron. Ugyan a kínai cégóriás egyébként is egy tágas elektromos terepjáróval, a Tang EV600-zal indítja pályafutását a kontinensünkön, a technológiai zászlóshajónak ígérkező Han EV-t is egy teljesen logikus döntés lenne SUV kialakítással, hasonlóan csinos megjelenéssel felkínálni a terepjárókra éhező európaiak számára.