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
auto
2024. 04. 26. péntek

A PSA Csoport az elmúlt hónapokban több, áru-, vagy személyszállításra tervezett modelljét is bemutatta teljesen elektromos meghajtással, ezekhez csatlakozik most a Citroën SpaceTourer, mely még az év vége előtt megtalálható lesz a kereskedésekben belsőégésű motor nélkül. Az ë-SpaceTourer a francia autógyártó idén indított elektromos offenzívájának legújabb gyümölcse, a plug-in hibrid C5 Aircross SUV, az Ami városi miniautó, valamint az ë-Jumpy furgon után, de június 30-án egy újabb premiernek lehetünk szemtanúi, amikor is az új C4-es modell kap kibocsátásmentes variánst.

A PSA-trió harmadik tagja: Citroën ë-Jumpy

A Citroën ë-SpaceTourer a Peugeot Travellerjéhez hasonlóan egy maximálisan 9 fő szállítására alkalmas kompakt MPV (Multi-Purpose Vehicle). A moduláris EMP2 padlólemez megengedi a többféle méret használatát, így a jármű 4,6 méteres XS, 4,95 méteres M, illetve 5,30 méteres XL hosszúsággal is választható. Az elektromos SpaceTourert külsőre a bal oldalon elöl található töltőcsatlakozó, a karosszériát díszítő ë-jelzés, valamint a részben átdolgozott hűtőrács különbözteti meg hagyományos megfelelőitől. Belül megjelent az elektromos hajtásra szabott váltókar és vezetésimód-kapcsoló, az infotainment rendszerhez pedig egy 7 colos érintőkijelzőn lehet hozzáférni.

Az autóba 50 kWh vagy 75 kWh kapacitású akkucsomag kérhető, így 230, vagy 330 kilométert lehet megtenni egy töltéssel, az XS méretváltozatba viszont a nagyobbik aksi már nem fér be. A Citroën 8 év/160 000 kilométer garanciát ad az akkupakkra 70%-os kapacitásig. A töltés standardként 7,4 kW-tal lehetséges egy fázison, opcionálisan de opcionálisan kérhető hozzá három fázisról 11 kW-tal működő töltő is. Mivel a hajtáslánc ugyanaz, mint az eddig bemutatott villanyos PSA-kisteherautókban, a villanymotor 100 kW-os csúcsteljesítménye sem újdonság. A Citroën nem említ konkrét számot a DC töltéshez, de bizonyára ebben sincs különbség, azaz maradt a 100 kW.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.