Konnektorról tölthető terepjárót mutatott be a Citroën

Az új C5 Aircross SUV Hybrid a Citroën elektromos offenzívájának elindítója: innentől kezdve valamennyi új modell megjelenik villanymotoros változatban is, 2025-re pedig a kínálatban szereplő összes gépkocsi elérhető lesz konnektorról tölthetőként is. 2020-tól kezdődően a francia autógyártó egy kibővített modellpalettára vált át, amelyben tisztán elektromos járművek is helyet kapnak a belsőégésű motorral szerelt kocsik mellett, de egyelőre be kell érnünk a C5 Aircross hibriddel, aminek legalább már egy töltőaljzat is van az oldalán.

A 135 km/h-s sebességig használható tisztán elektromos üzemmódban 50 kilométer a hatótáv a WLTP szerint, ami nagyjából átlagosnak mondható az új plug-in hibridek között, de azért figyelembe véve az SUV méreteit és kimondottan nagy orrészét, a hátsó ülések alá helyezett 13,2 kWh kapacitású 200 V-os lítium-ion akkumulátortól nem is érdemes többet várni. A gyártó szerint azonban a kompromisszummentes autózáshoz a hosszú utakon beindíthatjuk a „végtelen” hatótávot kínáló benzinmotort  – ezért a megfogalmazásért nem jár vállveregetés a Citroënnek.

A 180 lóerős PureTech benzinmotor mellett egy 80 kW-os villanymotor fekszik, ami egy ë-EAT8 automata sebességváltóhoz van kötve. Hibrid módban összesen 225 lóerő megy az első kerekekre, az elektromos hajtásnak köszönhetően pedig 320 Nm nyomaték válik azonnal elérhetővé. Normál otthoni konnektoron nagyjából 7 óra alatt töltődik fel az autó, 7,4 kW-os fali töltővel viszont kevesebb mint két órára rövidíthető a töltés ideje. Az akkumulátorra 8 éves/160 ezer kilométeres garancia jár a kapacitás 70%-áig.

EZT OLVASTAD MÁR?  A vártnál jobban csökkent a hagyományos autók iránti kereslet Norvégiában

A hagyományos meghajtású változat jellegzetessége, a három ugyanolyan szélességű, kivehető, dönthető, tologatható hátsóülés a hibridben is megtalálható, így igényeink szerint rendezhetjük át az utasteret, hogy mekkora csomagtérre van szükségünk a 460-600 literes tartományban.

A C5 Aircross SUV Hybrid a Citroën rennesi gyárában készül a belsőégésű motoros változat mellett. Franciaországban már rendelhető 39 950 eurós (13,3 millió forintos) indulóáron, az első vásárlók pedig 2020 első félévének vége fele kapják meg autójukat.

Elektromos autót használsz?