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 Az új C5 Aircross SUV Hybrid a Citroën elektromos offenzívájának elindítója: innentől kezdve valamennyi új modell megjelenik villanymotoros változatban is, 2025-re pedig a kínálatban szereplő összes gépkocsi elérhető lesz konnektorról tölthetőként is. 2020-tól kezdődően a francia autógyártó egy kibővített modellpalettára vált át, amelyben tisztán elektromos járművek is helyet kapnak a belsőégésű motorral szerelt kocsik mellett, de egyelőre be kell érnünk a C5 Aircross hibriddel, aminek legalább már egy töltőaljzat is van az oldalán. A 135 km/h-s sebességig használható tisztán elektromos üzemmódban 50 kilométer a hatótáv a WLTP szerint, ami nagyjából átlagosnak mondható az új plug-in hibridek között, de azért figyelembe véve az SUV méreteit és kimondottan nagy orrészét, a hátsó ülések alá helyezett 13,2 kWh kapacitású 200 V-os lítium-ion akkumulátortól nem is érdemes többet várni. A gyártó szerint azonban a kompromisszummentes autózáshoz a hosszú utakon beindíthatjuk a „végtelen” hatótávot kínáló benzinmotort – ezért a megfogalmazásért nem jár vállveregetés a Citroënnek. A 180 lóerős PureTech benzinmotor mellett egy 80 kW-os villanymotor fekszik, ami egy ë-EAT8 automata sebességváltóhoz van kötve. Hibrid módban összesen 225 lóerő megy az első kerekekre, az elektromos hajtásnak köszönhetően pedig 320 Nm nyomaték válik azonnal elérhetővé. Normál otthoni konnektoron nagyjából 7 óra alatt töltődik fel az autó, 7,4 kW-os fali töltővel viszont kevesebb mint két órára rövidíthető a töltés ideje. Az akkumulátorra 8 éves/160 ezer kilométeres garancia jár a kapacitás 70%-áig. A hagyományos meghajtású változat jellegzetessége, a három ugyanolyan szélességű, kivehető, dönthető, tologatható hátsóülés a hibridben is megtalálható, így igényeink szerint rendezhetjük át az utasteret, hogy mekkora csomagtérre van szükségünk a 460-600 literes tartományban. A C5 Aircross SUV Hybrid a Citroën rennesi gyárában készül a belsőégésű motoros változat mellett. Franciaországban már rendelhető 39 950 eurós (13,3 millió forintos) indulóáron, az első vásárlók pedig 2020 első félévének vége fele kapják meg autójukat. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!