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
auto
2024. 04. 20. szombat

Az új C5 Aircross SUV Hybrid a Citroën elektromos offenzívájának elindítója: innentől kezdve valamennyi új modell megjelenik villanymotoros változatban is, 2025-re pedig a kínálatban szereplő összes gépkocsi elérhető lesz konnektorról tölthetőként is. 2020-tól kezdődően a francia autógyártó egy kibővített modellpalettára vált át, amelyben tisztán elektromos járművek is helyet kapnak a belsőégésű motorral szerelt kocsik mellett, de egyelőre be kell érnünk a C5 Aircross hibriddel, aminek legalább már egy töltőaljzat is van az oldalán.

A 135 km/h-s sebességig használható tisztán elektromos üzemmódban 50 kilométer a hatótáv a WLTP szerint, ami nagyjából átlagosnak mondható az új plug-in hibridek között, de azért figyelembe véve az SUV méreteit és kimondottan nagy orrészét, a hátsó ülések alá helyezett 13,2 kWh kapacitású 200 V-os lítium-ion akkumulátortól nem is érdemes többet várni. A gyártó szerint azonban a kompromisszummentes autózáshoz a hosszú utakon beindíthatjuk a „végtelen” hatótávot kínáló benzinmotort  – ezért a megfogalmazásért nem jár vállveregetés a Citroënnek.

A 180 lóerős PureTech benzinmotor mellett egy 80 kW-os villanymotor fekszik, ami egy ë-EAT8 automata sebességváltóhoz van kötve. Hibrid módban összesen 225 lóerő megy az első kerekekre, az elektromos hajtásnak köszönhetően pedig 320 Nm nyomaték válik azonnal elérhetővé. Normál otthoni konnektoron nagyjából 7 óra alatt töltődik fel az autó, 7,4 kW-os fali töltővel viszont kevesebb mint két órára rövidíthető a töltés ideje. Az akkumulátorra 8 éves/160 ezer kilométeres garancia jár a kapacitás 70%-áig.

A hagyományos meghajtású változat jellegzetessége, a három ugyanolyan szélességű, kivehető, dönthető, tologatható hátsóülés a hibridben is megtalálható, így igényeink szerint rendezhetjük át az utasteret, hogy mekkora csomagtérre van szükségünk a 460-600 literes tartományban.

A C5 Aircross SUV Hybrid a Citroën rennesi gyárában készül a belsőégésű motoros változat mellett. Franciaországban már rendelhető 39 950 eurós (13,3 millió forintos) indulóáron, az első vásárlók pedig 2020 első félévének vége fele kapják meg autójukat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.