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
auto
2024. 04. 19. péntek

Június közepén elindul az elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatás, aminek keretében a 11 millió forint alatti árú autókra 2,5 millió forint segítség igényelhető.  A hónap első felében minden nap bemutatunk egy autót, ami  befér 11 millió forint alá, hogy segítsük a kínálatban való eligazodást. Igyekszünk összefoglalni az egyes típusok legfőbb jellemzőit, valamint összeszedjük azokat az extrákat, amiket valószínűleg már nem lehet beválogatni az autóba. A cikksorozat további típusokat bemutató részei ide kattintva olvashatók.

Peugeot e-2008

Minden eddigi cikkünk a Peugeot e-2008 modellről

Fontosabb műszaki adatok

Akkumulátor kapacitás (bruttó/nettó) 50/47 kWh
WLTP hatótáv 310 km
DC töltési idő 10-80% 27 perc
AC fedélzeti töltő teljesítménye 7,4 / 11 kW
AC töltési idő 0-100% 7 óra 30 perc
Villanymotor teljesítménye 100 kW
Villanymotor nyomatéka 260 Nm
Végsebesség 150 km/h
Hosszúság 4300 mm
Szélesség 1770 mm
Magasság 1530 mm
Tengelytávolság 2650 mm
Üres tömeg 1548 kg
Csomagtér térfogata (ledöntött hátsó ülésekkel) 434 (1467) liter
Tesztfogyasztás fix sebességgel (80/90/100/110/120/130 km/h) még nem teszteltük

DC töltési görbe villámtöltőn

Az alábbi ábrán az azonos műszaki alapokkal rendelkező Peugeot e-208 és DS 3 modell töltési görbéje látható, nem várható eltérés.

Árak, felszereltségek

Felszereltség Listaár Állami támogatással csökkentett ár
eActive 10 790 000 Ft 8 290 000 Ft
eAllure 12 720 000 Ft 12 220 000 Ft
eGT-Line 13 370 000 Ft 12 870 000 Ft
eGT 14 970 000 Ft 13 870 000 Ft

Mi az, ami nem fér be a 11 millió forintos árba?

  • 200 ezer forintért választható extra felszereltség, így az alábbiak együtt nem, de 1-2 extra beférhet
  • Isofix rögzítési pontok az első ülésen (hátul természetesen van)
  • Félbőr vagy Alcantara kárpit
  • Kulcs nélküli nyitás és indítás
  • Riasztóberendezés és szuperretesz
  • Fűthető első szélvédő
  • Sötétített hátsó szélvédő és oldalüvegek
  • Tolatóradar és tolatókamera
  • Drive Assist Plus csomag (adaptív tempomat sávpozíció tartó rendszerrel)
  • LED első fényszórók távolsági fényszóró asszisztenssel
  • LED ködlámpák
  • Elektromosan behajtható külső tükrök kilépőfénnyel
  • Moduláris csomagtérpadló
  • 11 kW fedélzeti töltő
  • Aktív holttér figyelő és korrigáló rendszer
  • Peugeot Connect színes 3D navigáció, hangfelismeréssel, teljes Európa térképpel, DAB rádióval és 10″ érintő képernyővel, valamint 4 USB csatlakozóval
  • vezeték nélküli telefontöltő
  • Peugeot i-Cockpit 3D digitális műszeregység
  • 17″ könnyűfém keréktárcsák
  • Metál fényezés

Pro

  • Kiemelkedően gyors DC villámtöltési sebesség.
  • Divatos, SUV külső.
  • Tágas utas- és csomagtér

Kontra

  • Viszonylag magas fogyasztás.

Ha szimpatikus a PSA megoldása, de számodra elég egy kisebb autó is, akkor nézd meg az Opel e-Corsát, amely szintén jogosult a 2,5 milliós támogatásra.

Állami támogatással: Opel Corsa-e

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.