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
auto
2024. 04. 19. péntek

Június 30-án ë-C4 néven mutatkozik be egy digitális prezentációban a Citroën C4 Cactus utódjaként érkező új C4 tisztán elektromos változata – jelentette be a francia autógyártó Twitteren. A villanyautó ez idáig nem sok említésnek örvendhetett a hírekben, pedig ez lesz a márka első olyan teljesen kibocsátásmentes személyautója, amire már tényleg tömegek kaphatják fel a fejüket – a Mitsubishi i-MiEV-ből átmárkázott C-Zero bármennyire is gazdaságos opció a városon belüli utazásra, a legtöbben nem épp egy ilyen apróságot képzelnek el autónak.

Linda Jackson vezérigazgató korábbi kommentjeiből tudjuk, hogy az ë-C4 a PSA Csoport közös technológiáját használja fel, így vélhetően ugyanaz a hajtáslánc kerül bele, ami a Peugeot e-208-ban is dolgozik. Ez 136 lóerőt és egy 50 kWh-s akkumulátort jelent a CMP padlólemezen, mintegy 310 kilométeres hatótávval, de a rugalmas rendszernek köszönhetően ezen akár fejleszthetett is a Citroën.

Tisztán elektromos meghajtást kaphat a Citroën C4 és C1

Az autó külső megjelenését illetően sok a találgatás. A gyártó azt ígéri, hogy egy teljesen új irányt visz a kompakt ferdehátúak szegmensébe, ami a kémfotók alapján egy átmenetet jelenthet a crossoverek világába. A Driving Electric hírportál viszont arra számít, hogy az autóból két karosszéria-változat is készül, egy hatchback, és egy SUV, csakúgy, mint a Peugeot e-208 és e-2008 esetében. A Citroën nem hagyja hátra a hagyományos meghajtású típusokat sem, ezek már szeptemberben az európai utakon lehetnek.

2025-re a márka kínálatában szereplő összes gépkocsi elérhető lesz konnektorról tölthetőként is, ennek az offenzívának az elindítója a plug-in hibrid C5 Aircross.

Konnektorról tölthető terepjárót mutatott be a Citroën

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.