HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Elektromos hajtást kapott a Peugeot Traveller kisbusz

Sorra veszik fel a tisztán elektromos meghajtást a PSA Group és a Toyota együttműködéséből származó kisteherautók és mikrobuszok, a Citroën Jumpy, Peuget Expert, Opel Vivaro, valamint a Toyota ProAce után most a Peugeot Traveller is bemutatkozott kibocsátásmentes változatban. Valamennyi villanyautóba ugyanaz az elektromos hajtáslánc kerül a valenciennesi gyárban, apró különbségeket a dizájnelemekben találhatunk, illetve míg egyes típusok áruszállításra készülnek, másokat személyi fuvarozásra rendezett be a gyártó. Az eddig bemutatott járművek között a legnagyobb eltérés az akkumulátorra adott garanciában található, mely tekintetben a Toyota ProAce furgonja kilóg a sorból a maga 15 év/1 millió kilométerével a PSA járműveinek 8 év/ 160 ezer kilométerével szemben.

A Peugeot e-Traveller személyszállításra született, felhasználási területétől függően (taxi, reptéri transzfer, üzleti fuvarozás, VIP, szabadidő, stb.) minimum 5, maximum 9 fő számára kínál ülőhelyet, változtatható ülés-elrendezéssel. Kilenc fős kialakítással 1500 liternyi csomagtér marad az autóban, öt fő esetében ez 3000 literre nő, de a hátsó két sorban lévő ülések eltávolításával akár 4900 liternyi helyre is lehet cuccokat pakolni. Hosszúság szerint három méretváltozat választható (Compact – 4,6 m; Standard – 4,95 m; Long – 5,3 m), melyek magassága egységesen 1,9 méter a parkológarázsokba való bejutás érdekében.

A francia kisbuszban három vezetési mód segíti az energiával való takarékoskodás, illetve a számunkra szükséges teljesítmény közötti megfelelő egyensúly elérését: az Eco, Normal, és Power módok közül az utóbbi a legerősebb, melyben 100 kW (136 lóerő) teljesítmény és 260 Nm nyomaték érhető el. A végsebesség 130 km/h, a nulláról százra való gyorsulás pedig 13,1 másodpercbe telik.

A hatótáv ugyanúgy alakul, mint a testvéreknél, 50 kWh-s aksival 230 kilométer a legnagyobb távolság, amennyit elmegy az autó egy töltéssel a WLTP szerint, 75 kWh-val pedig 330 kilométeren tetőzik a hatótáv. A töltéshez standardként egy 7,4 kW-os fedélzeti töltő jár, ami opcionálisan háromfázisú 11 kW-ra cserélhető. A DC villámtöltéshez szükséges CCS csatlakozó sem maradt le az elektromos Travellerről, 100 kW-on 30, illetve 45 perc az akku feltöltése 80%-ra.

A Peugeot új kisbusza 2020 második felében jelenik meg Európában.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.