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
auto
2024. 07. 27. szombat

Sorra veszik fel a tisztán elektromos meghajtást a PSA Group és a Toyota együttműködéséből származó kisteherautók és mikrobuszok, a Citroën Jumpy, Peuget Expert, Opel Vivaro, valamint a Toyota ProAce után most a Peugeot Traveller is bemutatkozott kibocsátásmentes változatban. Valamennyi villanyautóba ugyanaz az elektromos hajtáslánc kerül a valenciennesi gyárban, apró különbségeket a dizájnelemekben találhatunk, illetve míg egyes típusok áruszállításra készülnek, másokat személyi fuvarozásra rendezett be a gyártó. Az eddig bemutatott járművek között a legnagyobb eltérés az akkumulátorra adott garanciában található, mely tekintetben a Toyota ProAce furgonja kilóg a sorból a maga 15 év/1 millió kilométerével a PSA járműveinek 8 év/ 160 ezer kilométerével szemben.

Toyota Proace Electric: 15 év garancia az aksira

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

A Peugeot e-Traveller személyszállításra született, felhasználási területétől függően (taxi, reptéri transzfer, üzleti fuvarozás, VIP, szabadidő, stb.) minimum 5, maximum 9 fő számára kínál ülőhelyet, változtatható ülés-elrendezéssel. Kilenc fős kialakítással 1500 liternyi csomagtér marad az autóban, öt fő esetében ez 3000 literre nő, de a hátsó két sorban lévő ülések eltávolításával akár 4900 liternyi helyre is lehet cuccokat pakolni. Hosszúság szerint három méretváltozat választható (Compact – 4,6 m; Standard – 4,95 m; Long – 5,3 m), melyek magassága egységesen 1,9 méter a parkológarázsokba való bejutás érdekében.

A francia kisbuszban három vezetési mód segíti az energiával való takarékoskodás, illetve a számunkra szükséges teljesítmény közötti megfelelő egyensúly elérését: az Eco, Normal, és Power módok közül az utóbbi a legerősebb, melyben 100 kW (136 lóerő) teljesítmény és 260 Nm nyomaték érhető el. A végsebesség 130 km/h, a nulláról százra való gyorsulás pedig 13,1 másodpercbe telik.

A hatótáv ugyanúgy alakul, mint a testvéreknél, 50 kWh-s aksival 230 kilométer a legnagyobb távolság, amennyit elmegy az autó egy töltéssel a WLTP szerint, 75 kWh-val pedig 330 kilométeren tetőzik a hatótáv. A töltéshez standardként egy 7,4 kW-os fedélzeti töltő jár, ami opcionálisan háromfázisú 11 kW-ra cserélhető. A DC villámtöltéshez szükséges CCS csatlakozó sem maradt le az elektromos Travellerről, 100 kW-on 30, illetve 45 perc az akku feltöltése 80%-ra.

A Peugeot új kisbusza 2020 második felében jelenik meg Európában.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.