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 A német sajtót általában nem lehet azzal vádolni, hogy túlzottan kritikus lenne saját országának márkáival szemben, most mégis eléggé kemény szavakkal illette az Auto Motor und Sport szerkesztősége a VW ID.3-at. Masszív minőségi problémák Az egyik legpatinásabb német autós magazinként ismert újság rögtön erős felütéssel kezdte a teszt értékelését. Emlékeztetnek, hogy a IV-es Golf 1997-es bemutatása óta, a VW modellje a kategória minőségi etalonja, de ahogy írják, ez a tradíció most megszakad. Tapasztalatuk szerint, bár az ID.3 meggyőzően viselkedik az utakon, a panelek illesztési pontossága és a hézagok nagysága, az anyaghasználat és az elektronika megbízhatatlansága nem elfogadható egy közel 50 ezer eurós autótól. Így fényezik a motorháztető alját. A Teslánál is láttunk ilyeneket és már ott is sokszor leírtuk, hogy azért ez nem csupasz fém, az a szürkés-fehér réteg az alapozó, szóval rozsdásodni nem fog. Ettől még nem elegáns, ennyi pénzért – minden gyártótól jobbat várunk. Forrás: Achim Hartmann / Auto Motor & Sport Az utastérben kemény és könnyen piszkolódó műanyagokkal találkozunk, a motorháztető fedele belülről pedig úgy néz ki, mintha valaki festékes flakonból szórta volna le. Mellékelnek egy képet is a tesztautó első ülésének elhasználódásáról, ami valóban nem néz ki jól. Azt már a mi csapatunk is megjegyezte az első személyes tapasztalatok után, hogy a műszálas kárpit bizony elég olcsónak tűnik. Most a német teszt alapján úgy néz ki, nem csak a minőségérzet olcsó, de már pár ezer kilométer használat után csúnyán el is használódik. Ennek az ülésnek nem szabadna így kinéznie pár ezer kilométer után. Forrás: Achim Hartmann / Auto Motor & Sport Az Auto Motor & Sport azt is nehezményezi, hogy az infotainment rendszer csak lassan indul el, a gyári navigáció gyakran több száz méteren keresztül nem tudja hol van, a beharangozott online szolgáltatások pedig egyáltalán nem töltődnek be a 10 colos középső kijelzőn. Ez a képernyő egyébként a német tesztelők szerint eleve kicsit túl messzire került a sofőrtől a kényelmes használathoz, a szóbeli utasításokra pedig nem lehet hagyatkozni, mert a beszédfelismerő nemcsak sokat hibázik de legalább lassú is. Ha gonoszkodni akarnák úgy fogalmaznánk, hogy világra szóló barátság ide, kölcsönös tisztelet oda, azért mindent nem kellene Herbert Diessnek ellesnie a Teslától. De remek villanyautó Ami azonban a meghajtást és a futóművet illeti, már találtak dicsérő szavakat a lap szakemberei. Mint írják, az autó futóműve és úttartása kifogástalan a kormánymozdulatokra pedig pontosan reagál és megfelelő visszajelzésekkel szolgál. A fék is jól sikerült, stabil és megbízható lassulást biztosít az elülső tárcsa illetve hátsó dobfék kombináció. Már mi tesszük hozzá, hogy ha a valaki egyébként ez utóbbin megrökönyödve, mondván nem Trabant ez, annak érdemes emlékeznie rá, hogy a villanyautók elsősorban regeneratív fékezéssel lassulnak és csak az utolsó pár méteren, illetve vészfékezéseknél van szükség a mechanikus fékekre. A hátsó dobfékeket kifejezetten úgy tervezte a VW, hogy azok az autó teljes élettartama alatt csere nélkül működjenek. Azért ez nem rossz. Ami a fogyasztást illeti, a lap Eco tesztjén – amelyben kifejezetten spórolósan vezetnek – 359 kilométeres hatótávot mértek, ami 16,9 kWh/100km fogyasztásnak felel meg a nettó 58 kWh kapacitású aksival. Normál tesztprogramjukon viszont, ahol már a városi mellett autópálya tempó is szerepel a listán, 23,2 kWh/100km fogyasztást mértek, ami 250 kilométeres hatótávnak felel meg. Bár az alap Pure verzió kicsit könnyebb és valószínűleg szerényebb teljesítményű lesz, a nettó 45 kWh kapacitású legkisebb aksival ez mindössze 200 km körüli hatótávot jelez előre. Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy az igazán jól összehasonlítható és pontos valós fogyasztási tesztek úgy készülnek, ahogy ezt Tibor is csinálja nálunk: mindig ugyan azon a kiválasztott autópálya szakaszon teszünk meg oda és vissza is egy adott távot adott sebességgel, lehetőleg éjszaka, amikor gyér a forgalom. Ezzel ki lehet szűrni a domborzati viszonyok és a szélirány okozta eltéréseket is. Amint mi is kapunk egy tesztautót leteszteljük majd a fogyasztást a szokásos rutinnal és utánajárunk annak is, ezek a minőségi kifogások csak egyedi hibák-e, vagy jellemzőek a gyártás egészére. Utóbbi azért meglepő lenne, hiszen ezt az autót már 10 hónapja gyártják, a VW pedig nem tegnap kezdte megtanulni a tömegtermelést. Az első ID.3-ak már meg is érkeztek az országba, reméljük hamarosan hozzánk is eljut egy sajtópéldány. Volkswagen ID.3 Magyarországon 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!