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
auto
2024. 04. 20. szombat

Az utolsó igazán lényeges részlet is a helyére került a Lucid első villanyautójával kapcsolatban, miután Peter Rawlingson vezérigazgató egy interjúban elárulta a Bloombergnek, mennyibe fog kerülni az Air. A kaliforniai start-up autógyártó az elmúlt hetekben apránként a prémium szedán szinte minden műszaki jellemzőjét közzétette, melyek arra utalnak, hogy a jármű a villanyautókban eddig látott legfejlettebb elektromos technológiát hozza a piacra. Ez már önmagában elég indok a legtöbbek által megfizethetetlen vételárra, ami egyben szükségszerű is ahhoz, hogy a cég fedezni tudja a termelés költségeit, és lefektesse az utat a későbbi, olcsóbb modellek felé.

Bődületes a Lucid Air hatótávja

A Lucid Air legelsőként elérhető, teljes felszereltségű, limitált szériás változata a Dream Edition nevet viseli, és 2021 tavaszától rendelhetik meg a vásárlók 169 000 dolláros áron (ebből még levonódik a 7500 dolláros szövetségi támogatás). A 2021 közepén megjelenő Grand Touring csomag szintén teljes felszereltséget kínál, ám ennek a villanymotorja valószínűleg kevesebb kilowatt leadására képes, abból ítélve, hogy a rekordnak számító 517 mérföldes távolságot egy ilyen prototípus teljesítette egy töltéssel. A magasabb teljesítmény miatt a Dream Edition változathoz várhatóan egy kicsivel visszafogottabb hatótávolság tartozik, de erről majd csak holnapra derülnek ki pontosabb részletek. A Grand Touring 139 000 dollárról indul (támogatással együtt 131 500), ez tehát az az összeg, amit egy vásárlónak ki kell fizetnie, ha a legnagyobb hatótávval bíró villanyautóval szeretne felvágni az ismerősei előtt.

2021 végén jön egy még olcsóbb változat Touring néven, ami 95 000 dollárba fog kerülni, némileg kevesebb extrával, mint az előző két opció. A Lucid számításai szerint 2022-re lehetővé válik, hogy az Air kevésbé mutatós specifikációkkal is gyártásba menjen, így akár 80 000 dollár alá is becsúszhat a villanyautó ára.

A premierre közép-európai idő szerint holnap éjjel 1-kor kerül sor, ekkor derül ki az is, hogy mennyit kellett feláldoznia szépségéből a koncepciónak, hogy sorozatgyártott autóvá válhasson.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.