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
auto
2024. 09. 10. kedd

Berlin belvárosában Tesla Supercharger v3 állomás épült

A Supercharger állomások alapvetően a hosszú távú utazásokon segítik a Tesla tulajdonosokat, ezért az ideális helyszín ezek számára elsősorban autópálya lehajtók közelében van. Azonban ahogy csökken a Teslák ára az olcsóbb, Model 3 és Model Y illetve a használt Model S-ek és X-ek megjelenésével, úgy növekszik az olyan vásárlók aránya, akik nem tudnak otthon tölteni a saját kertjükben vagy garázsukban.

Az otthoni töltési lehetőséggel nem rendelkező Tesla tulajdonosok számára létfontosságú a gyors, belvárosi töltési lehetőség. Rájuk is gondolhatott a Tesla, amikor úgy döntöttek, hogy Berlin szívében, az EUREF Campus területén építik ki legújabb, nagy teljesítményű, Supercharger v3 töltőállomást.

Jeroen van Tilburg, a Tesla európai töltőinfrastruktúra fejlesztésért felelős vezetője az eseményen elmondta: „Mostantól a városközpontokra is kiterjesztjük a töltőhálózatot azok érdekében, akiknek nincs lehetősége otthoni vagy munkahelyi töltésre, mivel elkötelezettek vagyunk azért, hogy mindenki számára egyszerűvé és kényelmessé tegyük a Tesla használatot.”

A harmadik generációs Supercharger egyetlen ~400 kW-os átalakító egységről akár négy töltőcsatlakozót is képes akár 250 kW teljesítménnyel kiszolgálni úgy, hogy a rendelkezésre álló teljesítményt dinamikusan osztja szét a csatlakoztatott autók között. Ezzel a megoldással sokkal kisebb teljesítmény felhasználásával meg tudják oldani több autó egyidejű kiszolgálását, mintha minden oszlophoz biztosítani kellene a maximális teljesítményt. A rendelkezésre álló áram a közvélekedéssel ellentétben sokszor nem az autópályák mentén, hanem pont a városközpontokban képez akadályt a töltőtelepítések előtt.

A helyszínválasztás további érdekessége, hogy egyes pletykák szerint a közelben lesz majd a Tesla európai tervezőközpontjának helyszíne is, így ez a lépés megerősíti a kiszivárgott információt. (frissítés: egy informátorunk cáfolta a pletykát) Berlin természetesen mindenképp nagyon fontos helyszín az amerikai gyártó számára, hiszen itt épül a Giga Berlin, amely az európai vásárlók számára is elhozza végre a Tesla Model Y típust.

Berlinbe látogatott Elon Musk

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.