A Land Rover kínálatában mostanra négy olyan modellt is találhatnak a vásárlók, amelyet kizárólag elektromos árammal, a belsőégésű motor beindítása nélkül is lehet vezetni. A Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Evoque, valamint a Discovery Sport divatterepjárók plug-in hibrid változataihoz a jövő évben csatlakozik az ötödik konnektoros típus, mely az igazi terepjáró etalonnak számító, 1948 óta gyártott Defender elektromosításából születik. Ezzel a brit márka is meglépi azt, amit az amerikai Jeep csinált a Wranglerrel, azaz az divatosabb megjelenésű szabadidő-autói után legismertebb, leginkább a terepre tervezett autójába is beszereli a villanymotort.
A Defender P400e néven megjelenő PHEV egy kétliteres, négyhengeres benzinmotor erejét egyesíti egy 105 kW-os villanymotorral, 398 lóerőre rúgva a teljes rendszer teljesítményét. A hibrid Defender 3,3 liter üzemanyagot éget el 100 kilométeren, ami kilométerenként 74 gramm szén-dioxid kibocsátásával jár, így aki kizárólag a fogyasztás alapján választana a Land Rover terepjárót, annak a Range Rover Evoque P300e és a Discovery Sport P300e racionálisabb döntésnek bizonyul.
Az elektromos módban való közlekedéshez sem kínál akkora szabadságot a Defender, mint az említett két testvére, mindössze 43 kilométer megtételére képes egyetlen töltéssel, pedig a lítium-ion akkumulátor kapacitása 4,2 kWh-val nagyobb (19,2 kWh). Az elektromos hajtás azonban nem csupán a környezetvédelem miatt fontos, hanem az azonnal elérhető 640 Nm nyomaték is sokat tud segíteni az akadályok leküzdésében, illetve a maximum 3000 kilogramm elvontatásában.
Hagyományos konnektoron az aksit hét óra alatt 80%-ra lehet tölteni, 7 kW-os fali töltővel pedig két órára van hozzá szükség. Akinek ez is túl sok, az egy DC villámtöltőre csatlakozva kihasználhatja az 50 kW-os teljesítményt, 30 percre csökkentve a töltési időt. Az autó öt-, illetve hatszemélyes változatban is rendelhető lesz.