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
auto
2024. 03. 29. péntek

Újabb Land Rover terepjáróra tettek töltőcsatlakozót

A Land Rover kínálatában mostanra négy olyan modellt is találhatnak a vásárlók, amelyet kizárólag elektromos árammal, a belsőégésű motor beindítása nélkül is lehet vezetni. A Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Evoque, valamint a Discovery Sport divatterepjárók plug-in hibrid változataihoz a jövő évben csatlakozik az ötödik konnektoros típus, mely az igazi terepjáró etalonnak számító, 1948 óta gyártott Defender elektromosításából születik. Ezzel a brit márka is meglépi azt, amit az amerikai Jeep csinált a Wranglerrel, azaz az divatosabb megjelenésű szabadidő-autói után legismertebb, leginkább a terepre tervezett autójába is beszereli a villanymotort.

A Defender P400e néven megjelenő PHEV egy kétliteres, négyhengeres benzinmotor erejét egyesíti egy 105 kW-os villanymotorral, 398 lóerőre rúgva a teljes rendszer teljesítményét. A hibrid Defender 3,3 liter üzemanyagot éget el 100 kilométeren, ami kilométerenként 74 gramm szén-dioxid kibocsátásával jár, így aki kizárólag a fogyasztás alapján választana a Land Rover terepjárót, annak a Range Rover Evoque P300e és a Discovery Sport P300e racionálisabb döntésnek bizonyul.

Az elektromos módban való közlekedéshez sem kínál akkora szabadságot a Defender, mint az említett két testvére, mindössze 43 kilométer megtételére képes egyetlen töltéssel, pedig a lítium-ion akkumulátor kapacitása 4,2 kWh-val nagyobb (19,2 kWh). Az elektromos hajtás azonban nem csupán a környezetvédelem miatt fontos, hanem az azonnal elérhető 640 Nm nyomaték is sokat tud segíteni az akadályok leküzdésében, illetve a maximum 3000 kilogramm elvontatásában.

Hagyományos konnektoron az aksit hét óra alatt 80%-ra lehet tölteni, 7 kW-os fali töltővel pedig két órára van hozzá szükség. Akinek ez is túl sok, az egy DC villámtöltőre csatlakozva kihasználhatja az 50 kW-os teljesítményt, 30 percre csökkentve a töltési időt. Az autó öt-, illetve hatszemélyes változatban is rendelhető lesz.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.