PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 26. péntek

Az idei International Van of The Year (IVOY) kiválasztásán a PSA Csoport megmutatta, hogyan lehet három villanyautóval egyszerre megnyerni ugyanazt a díjat. A 24 független nemzetközi szakújságíróból álló zsűri a Citroën ë-Jumpy / Peugeot e-Expert / Opel Vivaro-e / Vauxhall Vivaro-e tisztán elektromos négyest szavazta meg az év kisteherautójának, s mivel a négy furgon egymás minimálisan áttervezett, átmárkázott változataiként van jelen a piacon, mind a négy modell gyártója megkapta a kis haszongépjárművek szegmensében legrangosabbnak tartott díjat.

A 30. alkalommal odaítélt kitüntetést magasan a PSA járművei nyerték: 131 pontot kaptak a zsűritől, míg a második és harmadik helyezett, a Mercedes-Benz eSprinter és az új Vito 55, illetve 36 pontot gyűjtöttek össze. A negyedik helyen a Ford Transit végzett, melynek nemrég mutatkozott be a teljesen elektromos változata.

A zsűri a következőképpen indokolta döntését:

„A PSA négyes ikrei az első elektromos kisteherautók a piacon, amelyeket Európában több mint 300 kilométeres hatótávolsággal értékesítenek. Szilárd felépítésűek kiváló vezethetőséggel, és az alacsonyabb zajszint kivételével nem sok minden választja el a hajtásérzetet a dízeles verzióétól. A kompakt kisteherautók teljesen elektromos változataival a PSA-négyes hatalmas lendületet ad az e-mobilitásnak a professzionális vállalkozásoknál, és kikényszerítik a kibocsátásmentes közlekedés terjedését. Innentől kezdve az üzleti eset is valós, a teljes tulajdonlási költség azonos szintre került a belsőégésű motoros verziókkal. Meggyőző összeállítás, rugalmas, két akkumulátoros választási lehetőséggel, messze elég erős, sima és csendes hajtáslánccal, és következetesen gyors DC tölthetőséggel.”

A PSA-trió harmadik tagja: Citroën ë-Jumpy

A PSA Csoport kisteherautói az EMP2 padlólemezre épülnek, és a nagyobbik akkumulátorral akár 330 kilométert is meg tudnak tenni a WLTP szerint. A 100 kW teljesítményű, 260 Nm nyomatékú modellek három hosszúságban rendelhetők, hasznos terhelhetőségük akár az 1275 kilót is elérheti, és vontatni is tudnak 1000 kilogrammot. A raktér maximális mérete 6,6 m3, ami megegyezik a belsőégésű változatokéval.

A Peugeot számára az e-Expert a hatodik olyan teherautó, mely elnyerte az IVOY díjat, és ez a Citroënnél is így van, mivel minden korábbi alkalommal közösen fejlesztett, és átmárkázott kisteherautó került ki győztesként. A tavalyi évben a Peugeot Partner, Citroën Berlingo, és az Opel Combo Cargo volt az év kisteherautója. Mivel az Opelnél egy kicsit másképp néz ki a paletta, a német autógyártó számára a mostani csupán a harmadik győzelem.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.