Kiterjeszti autóinak visszahívását a Hyundai

December 9-én számoltunk be arról, hogy a potenciálisan kigyulladó, világszerte mintegy 77.000 darab Kona Electric visszahívása után a Hyundai újabb járműveinek tulajdonosát küldi szervizlátogatásra, ezúttal az elektronikus fékrendszerek esetleges szoftverhibája miatt. Az akkori visszahívás csak a Dél-Koreában értékesített elektromos Konákra (kb. 40 ezer darab), és a hidrogénes üzemanyagcellás Nexo sportterepjárókra (10.138 darab) vonatkozott, ám sejthető volt, hogy hamarosan újabb piacokról hallhatunk bejelentést.

Tegnap érkezett a hír, hogy a Kona Electric és a Nexo az Egyesült Államokban is visszahívásra kerül. Az NHTSA közleménye szerint összesen 8176 zéró károsanyag-kibocsátású autó lehet érintett az integrált elektronikus fékrendszer (IEB) hibájában, igaz valószínűleg csak körülbelül az 1%-uknál jelentkezik ténylegesen a probléma. A gyártó magyarázata szerint az IEB rendellenes szenzorjelzéseket észlelhet, amely következtében jelentősen csökkenti a fékerőt, ez pedig hosszabb fékúthoz vezet, és balesetet idézhet elő.

Hyundai Nexo

Az érintett példányokból 7704 darab 2018. augusztus 27. és 2020. november 5. között gyártott Kona Electric, 472 pedig 2018. augusztus 8. és 2020. április 1. között elkészült Nexo. Mivel egyik modell sem képes OTA-frissítésre, a tulajnak a szervizbe kell vinnie a kocsit, ám szerencsére egy gyors szoftverfrissítésnél nincs szükség többre. Az Egyesült Államokban 2021. január 22-én kezdődik a visszahívás, amint az európai piacról is érkeznek hírek, tájékoztatni fogjuk az olvasókat.

EZT OLVASTAD MÁR?  Kia Niro vs. Nissan Leaf e-plus

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.