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 Az M7-es autópálya velencei pihenőjében, a déli (tó felőli) oldalon telepítette első 75 kW-os DC töltőjét az AGT és az evDirect. A helyszín a Tekergő Étterem és Motel parkolója, amely mindkét irányból megközelíthető. Az autópályán Budapest felől érkezők 1.3 km-es (2 perces) kitérővel, a Balaton felől jövők 500 méteres (1 perces) kerülővel érhetik el a töltőoszlopot. A új készülék jelenleg tesztüzemben, helyszíni vagy előzetes regisztrációval, utólagos átutalásos vagy bankkártyás fizetést kínáló rendszerben kezdi meg működését. Az első hetek tapasztalatai és a felhasználói visszajelzések alapján az üzemeltető dönt a végleges fizetési rendszerről. A tesztüzem alatt a CCS csatlakozón 75 kW (180 A), a CHAdeMO csatlakozón 50 kW (125 A), a Type2 AC csatlakozón 22 kW (3 × 32 A) teljesítmény (áramerősség) érhető el maximum. A töltőállomás alkalmas arra, hogy a két DC karja egyszerre működjön és megossza a 75 kW-os teljesítményt a CHAdeMO és CCS csatlakozók között, de ez a funkció csak később kerül bekapcsolásra. Jelenleg az AC és az egyik DC karon lehet tölteni párhuzamosan. A gyártó és az üzemeltetők vizsgálják a 75 kW-os CHAdeMO töltés lehetőségének megteremtését. A készülék hardveresen és szoftveresen is tudja ezt a teljesítményt, ami a tesztek során bebizonyosodott, de a 180 A-es töltéshez majdnem dupla olyan vastag és nehéz töltőkábel szükséges, mint az 50 kW (125 A) átviteléhez. CHAdeMO csatlakozón keresztül 50 kW-nál nagyobb teljesítmény fogadására a forgalomban lévő villanyautók közül a 2014 – 2018-ig gyártott KIA Soul EV és a jelenleg is gyártásban lévő, talán utolsó CHAdeMO csatlakozóval rendelkező elektromos autó Európában a 62 kWh-s akkumulátorral szerelt Nissan Leaf képes. Komoly dilemma, hogy ezen két, viszonylag ritka és kevés példányszámban értékesített modell, rövid ideig tartó, kicsit gyorsabb töltési lehetősége miatt érdemes-e minden más felhasználót is egy kétszer olyan súlyos töltőkábel kezelésére kényszeríteni. Ebben a régióban már hatalmas verseny alakult az elektromobilitás szolgáltatók között, a legtöbb cégnek van 20 kilométeren belül töltője. Konkrétan ebben a pihenőben most már két szolgáltató is jelen van, ami nem csak az árverseny, de a redundancia miatt is előnyös a villanyautósoknak: ha az egyik oszlop foglalt, esetleg meghibásodott, akkor ott a másik. A töltőállomás éjjel-nappal elérhető és bárki által használható. Az töltés indításához regisztrálni kell az üzemeltető felületén (QR kód leolvasása a készülékről vagy evdirect.hu), de bankkártya adatok megadására nincs szükség. A töltésről a számlát e-mailben kapjuk meg és utólagos átutalással vagy az üzemeltető honlapján bankkártyával egyenlíthetjük ki. Tesztüzemben a töltés az év végéig ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Töltést indítani és regisztrálni az alábbi linken lehet: Velence M7 – evDirect Az újonnan piacra kerülő elektromos autótípusok egy része már alkalmas 50 kW-nál nagyobb teljesítményű DC töltés fogadására, így egyre többen örülhetnek a gyorsabb töltési lehetőségnek. Kíváncsian várjuk a folytatást. FRISSÍTÉS: 2021. január 1-től a töltési díj 109 Ft/kWh lesz, percdíj nélkül. A töltésindításhoz a továbbiakban sem kell majd bankkártya adatokat megadni, a fizetős időszak kezdetétől ugyanis az autós heti egy alkalommal kap számlát, melyet a SimplePay rendszerben bankkártyával tud kiegyenlíteni. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!