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
auto
2024. 04. 26. péntek

Mobilize néven saját mobilitás-szolgáltató céget indított a Renault Csoport, mellyel az előrejelzései szerint a közeljövőben kiemelkedően jövedelmezőnek bizonyuló közösségi közlekedés, az energetika, és az információ-alapú szolgáltatások üzletágai felé tör utat magának. Habár a vállalat működési területei közé tartozik az autómegosztás és az utazásmegosztás, a Mobilize célja túlmutat az emberek és csomagok szállításán – az adott célra fejlesztett járművek mellett szoftverek is készülnek, valamint olyan szolgáltatásokat kínál majd az ügyfelei számára, mint az autóbérlés és biztosítás.

A cég első terméke ismerősnek tűnhet, egyrészt mert sok tekintetben hasonlít a márka jól ismert négykerekű motorkerékpárjára, az elektromos Twizy-re, másrészt pedig már számos más, a városi mobilitási bizniszben szerencsét próbáló vállalat mutatott be ilyen apró, könnyen manőverezhető elektromos jószágot.

Az EZ-1 Prototype mindössze 2,3 méteres hosszúságával és teljes egészében üvegből készült ajtóival két személy számára biztosít élményekben gazdag utazást, miközben a fenntarthatóságra is ügyel: 50%-ban újrahasznosított anyagokból készül, életciklusának legvégén pedig akár az autó anyagának 95%-át is vissza lehet nyerni. Az akkumulátor töltésével nem vesztegetnek időt a felhasználók, mivel a Renault akkucserés rendszert dolgozott ki hozzá.

Az EZ-1 egyike a négy tisztán elektromos járműnek, amely a Mobilize égisze alatt elérhető lesz az ügyfelek számára. Hozzá csatlakozik a Dacia Spring, valamint egy elegáns szedán, míg az utolsó kilométeres áruszállításhoz is felkínál egy kis haszongépjárművet a francia cég.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.