A Renault Csoport vezetősége ma délelőtt prezentálta az autógyártó konszern vadonatúj, Renaulution stratégiájának részleteit, és ahogy vártuk, a vállalatcsoport eddigi, és elérni kívánt teljesítményét mutató száraz számok és grafikonok mellett izgalmasabb dolgoknak is szemtanúi lehettünk: lerántották a leplet a Renault 5 Prototype-ról.
Sajnos egyelőre csak a dizájnt fedték fel számunkra, melyre természetesen erős hatással volt az 1972 és 1996 között két generációban gyártott klasszikus R5 modell megjelenése, ám ahogyan a Mégane eVisionnél is tette a Renault, az 5-ös kisautót is egy radikális, modern stílus kerítette hatalmába. Arról viszont nem esett szó, hogy a tanulmány küllemében mekkora változás várható a sorozatgyártás kezdetéig, melynek időpontját szintén nem árulta el Luca de Meo vezérigazgató.
Az biztos, hogy még 2025 vége előtt megvásárolhatóvá válik, hiszen egyike lesz annak 7 új tisztán elektromos modellnek, amely az évtized közepéig piacra kerül, és amelytől a villanyautó-eladások részesedésének 30%-ra való növelését várja a Renault a márka összes saját értékesítésén belül. Az 5 Prototype műszaki tulajdonságai egyelőre nem ismertek, de a Renault azt ígéri, hogy egy tömegek által megfizethető villanyautóként csatlakozik a kínálathoz.
A Renaulution stratégia a Renault számára egy teljes arculatváltást jelent, okos technológiát integráló autógyártóból technológiai és energetikai céggé szeretne válni, mely autókat gyárt. Magyarán sokkal nagyobb hangsúlyt kap a járművek digitális szolgáltatásainak fejlesztése, a konnektivitás és digitalizáció, valamint a környezetbarát technológiák és energetikai megoldások. Ahogyan az igazgató fogalmazott, a Renault Csoport ezentúl nem a mennyiségre, hanem a minőségre fog koncentrálni. 2022-ben megjelenik a vállalat vadonatúj infotainment-rendszere, a My Link, mely először vezeti be a Google szolgáltatásait tömeggyártott autóba. A rendszer a Mégane eVision gyártási változatában debütál majd.
Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt.Feliratkozás »
Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Az „ELFOGADOM” gomb megnyomásával és/vagy a website további használatával hozzájárulsz a cookie-k használatához.
Ez a website cookie-kat alkalmaz, hogy a website használata a lehető legkényelmesebb legyen. A nélkülözhetetlenként kategorizált cookie-k a böngésződben kerülnek mentésre, és feltétlen kellenek a website helyes működéséhez. Ezeken felül harmadik féltől származó cookie-kat is használunk, hogy megérthessük, hogy az olvasók miként használják a website-ot. Ezeket a cookie-kat csak a hozzájárulásod esetén tároljuk el a böngésződben. Természetesen lehetőséged van bármikor törölni ezeket a cookie-kat, de a cookie-k törlése negatív hatással lehet a website-on tapasztalt felhasználói élményre.
A nélkülözhetetlen cookie-kra feltétlen szükség van a website helyes működéséhez. Ezek olyan cookie-k, amik az alap funkcionalitás és a biztonság szempontjából fontosak. Ezek a cookie-k nem mentenek semmilyen személyes információt.
Minden olyan cookie, ami nem feltétlen sükséges a website funkcióinak helyes működéséhez, illetve amik statisztika, hirdetési és tartalombeágyazási célból való adatrögzítést biztosítják nem létfontosságú cookie-nak számítanak. Ezeket csak a hozzájárulásod esetén alkalmazzuk.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.