A Renault Csoport vezetősége ma délelőtt prezentálta az autógyártó konszern vadonatúj, Renaulution stratégiájának részleteit, és ahogy vártuk, a vállalatcsoport eddigi, és elérni kívánt teljesítményét mutató száraz számok és grafikonok mellett izgalmasabb dolgoknak is szemtanúi lehettünk: lerántották a leplet a Renault 5 Prototype-ról.
Sajnos egyelőre csak a dizájnt fedték fel számunkra, melyre természetesen erős hatással volt az 1972 és 1996 között két generációban gyártott klasszikus R5 modell megjelenése, ám ahogyan a Mégane eVisionnél is tette a Renault, az 5-ös kisautót is egy radikális, modern stílus kerítette hatalmába. Arról viszont nem esett szó, hogy a tanulmány küllemében mekkora változás várható a sorozatgyártás kezdetéig, melynek időpontját szintén nem árulta el Luca de Meo vezérigazgató.
Az biztos, hogy még 2025 vége előtt megvásárolhatóvá válik, hiszen egyike lesz annak 7 új tisztán elektromos modellnek, amely az évtized közepéig piacra kerül, és amelytől a villanyautó-eladások részesedésének 30%-ra való növelését várja a Renault a márka összes saját értékesítésén belül. Az 5 Prototype műszaki tulajdonságai egyelőre nem ismertek, de a Renault azt ígéri, hogy egy tömegek által megfizethető villanyautóként csatlakozik a kínálathoz.
A Renaulution stratégia a Renault számára egy teljes arculatváltást jelent, okos technológiát integráló autógyártóból technológiai és energetikai céggé szeretne válni, mely autókat gyárt. Magyarán sokkal nagyobb hangsúlyt kap a járművek digitális szolgáltatásainak fejlesztése, a konnektivitás és digitalizáció, valamint a környezetbarát technológiák és energetikai megoldások. Ahogyan az igazgató fogalmazott, a Renault Csoport ezentúl nem a mennyiségre, hanem a minőségre fog koncentrálni. 2022-ben megjelenik a vállalat vadonatúj infotainment-rendszere, a My Link, mely először vezeti be a Google szolgáltatásait tömeggyártott autóba. A rendszer a Mégane eVision gyártási változatában debütál majd.