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
auto
2024. 03. 19. kedd

A Renault Csoport vezetősége ma délelőtt prezentálta az autógyártó konszern vadonatúj, Renaulution stratégiájának részleteit, és ahogy vártuk, a vállalatcsoport eddigi, és elérni kívánt teljesítményét mutató száraz számok és grafikonok mellett izgalmasabb dolgoknak is szemtanúi lehettünk: lerántották a leplet a Renault 5 Prototype-ról.

Sajnos egyelőre csak a dizájnt fedték fel számunkra, melyre természetesen erős hatással volt az 1972 és 1996 között két generációban gyártott klasszikus R5 modell megjelenése, ám ahogyan a Mégane eVisionnél is tette a Renault, az 5-ös kisautót is egy radikális, modern stílus kerítette hatalmába. Arról viszont nem esett szó, hogy a tanulmány küllemében mekkora változás várható a sorozatgyártás kezdetéig, melynek időpontját szintén nem árulta el Luca de Meo vezérigazgató.

Az biztos, hogy még 2025 vége előtt megvásárolhatóvá válik, hiszen egyike lesz annak 7 új tisztán elektromos modellnek, amely az évtized közepéig piacra kerül, és amelytől a villanyautó-eladások részesedésének 30%-ra való növelését várja a Renault a márka összes saját értékesítésén belül. Az 5 Prototype műszaki tulajdonságai egyelőre nem ismertek, de a Renault azt ígéri, hogy egy tömegek által megfizethető villanyautóként csatlakozik a kínálathoz.

A Renaulution stratégia a Renault számára egy teljes arculatváltást jelent, okos technológiát integráló autógyártóból technológiai és energetikai céggé szeretne válni, mely autókat gyárt. Magyarán sokkal nagyobb hangsúlyt kap a járművek digitális szolgáltatásainak fejlesztése, a konnektivitás és digitalizáció, valamint a környezetbarát technológiák és energetikai megoldások. Ahogyan az igazgató fogalmazott, a Renault Csoport ezentúl nem a mennyiségre, hanem a minőségre fog koncentrálni. 2022-ben megjelenik a vállalat vadonatúj infotainment-rendszere, a My Link, mely először vezeti be a Google szolgáltatásait tömeggyártott autóba. A rendszer a Mégane eVision gyártási változatában debütál majd.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.