Cserélhető aksis városi cirkálót mutatott a Renault

Mobilize néven saját mobilitás-szolgáltató céget indított a Renault Csoport, mellyel az előrejelzései szerint a közeljövőben kiemelkedően jövedelmezőnek bizonyuló közösségi közlekedés, az energetika, és az információ-alapú szolgáltatások üzletágai felé tör utat magának. Habár a vállalat működési területei közé tartozik az autómegosztás és az utazásmegosztás, a Mobilize célja túlmutat az emberek és csomagok szállításán – az adott célra fejlesztett járművek mellett szoftverek is készülnek, valamint olyan szolgáltatásokat kínál majd az ügyfelei számára, mint az autóbérlés és biztosítás.

A cég első terméke ismerősnek tűnhet, egyrészt mert sok tekintetben hasonlít a márka jól ismert négykerekű motorkerékpárjára, az elektromos Twizy-re, másrészt pedig már számos más, a városi mobilitási bizniszben szerencsét próbáló vállalat mutatott be ilyen apró, könnyen manőverezhető elektromos jószágot.

Az EZ-1 Prototype mindössze 2,3 méteres hosszúságával és teljes egészében üvegből készült ajtóival két személy számára biztosít élményekben gazdag utazást, miközben a fenntarthatóságra is ügyel: 50%-ban újrahasznosított anyagokból készül, életciklusának legvégén pedig akár az autó anyagának 95%-át is vissza lehet nyerni. Az akkumulátor töltésével nem vesztegetnek időt a felhasználók, mivel a Renault akkucserés rendszert dolgozott ki hozzá.

Az EZ-1 egyike a négy tisztán elektromos járműnek, amely a Mobilize égisze alatt elérhető lesz az ügyfelek számára. Hozzá csatlakozik a Dacia Spring, valamint egy elegáns szedán, míg az utolsó kilométeres áruszállításhoz is felkínál egy kis haszongépjárművet a francia cég.

EZT OLVASTAD MÁR?  Villanyautós akarok lenni!

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.