PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTYvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNi8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNi1oYXZhc3Byb2QtMTk0MHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 05. 02. csütörtök

A Renault Csoport vezetősége ma délelőtt prezentálta az autógyártó konszern vadonatúj, Renaulution stratégiájának részleteit, és ahogy vártuk, a vállalatcsoport eddigi, és elérni kívánt teljesítményét mutató száraz számok és grafikonok mellett izgalmasabb dolgoknak is szemtanúi lehettünk: lerántották a leplet a Renault 5 Prototype-ról.

Sajnos egyelőre csak a dizájnt fedték fel számunkra, melyre természetesen erős hatással volt az 1972 és 1996 között két generációban gyártott klasszikus R5 modell megjelenése, ám ahogyan a Mégane eVisionnél is tette a Renault, az 5-ös kisautót is egy radikális, modern stílus kerítette hatalmába. Arról viszont nem esett szó, hogy a tanulmány küllemében mekkora változás várható a sorozatgyártás kezdetéig, melynek időpontját szintén nem árulta el Luca de Meo vezérigazgató.

Az biztos, hogy még 2025 vége előtt megvásárolhatóvá válik, hiszen egyike lesz annak 7 új tisztán elektromos modellnek, amely az évtized közepéig piacra kerül, és amelytől a villanyautó-eladások részesedésének 30%-ra való növelését várja a Renault a márka összes saját értékesítésén belül. Az 5 Prototype műszaki tulajdonságai egyelőre nem ismertek, de a Renault azt ígéri, hogy egy tömegek által megfizethető villanyautóként csatlakozik a kínálathoz.

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

A Renaulution stratégia a Renault számára egy teljes arculatváltást jelent, okos technológiát integráló autógyártóból technológiai és energetikai céggé szeretne válni, mely autókat gyárt. Magyarán sokkal nagyobb hangsúlyt kap a járművek digitális szolgáltatásainak fejlesztése, a konnektivitás és digitalizáció, valamint a környezetbarát technológiák és energetikai megoldások. Ahogyan az igazgató fogalmazott, a Renault Csoport ezentúl nem a mennyiségre, hanem a minőségre fog koncentrálni. 2022-ben megjelenik a vállalat vadonatúj infotainment-rendszere, a My Link, mely először vezeti be a Google szolgáltatásait tömeggyártott autóba. A rendszer a Mégane eVision gyártási változatában debütál majd.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.