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 Április 25-én csütörtökön a NIO és a Lotus bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre léptek az elektromos járművek töltésének és akkumulátorcseréjének területén. A megállapodás értelmében a két cég közösen dolgozik többek között az akkumulátorszabványokon, a töltési és cseretechnológiákon, akkumulátorcserére képes elektromos autók fejlesztésén, valamint egy egységes és megbízható nagyteljesítményű töltőhálózaton is. A Lotus anyavállalata, a Geely autógyártó csoport egyébként már tavaly aláírta az együttműködési szerződést a NIO-val. Beszáll a Geely a Nio akkucsere bizniszébe A NIO a tavalyi év végén kezdett partnereket keresni a korábban exkluzív akkucsere-állomásaihoz. A Changan volt az első, mely együttműködési nyilatkozatot írt alá az automatizált Power Station állomások fejlesztőjével, később pedig a JAC és a Chery is csatlakozott. Konkrét terveket azonban akkucserére alkalmas autók fejlesztéséről még egyik vállalat sem jelentett be, és egyelőre a Lotus sem árulta el, mikor jelenhetnek meg az utakon a cserélhető akkus modelljei. Németországban néztük meg a NIO villámgyors akkucsere állomását A NIO Európában idáig 43 akkucsere-állomást helyezett üzembe, Kínában pedig 2404 Power Swap várja a márka ügyfeleit. Emellett 3776 helyszínen közel 22.000 töltőpontot is telepített a vállalat, melyből 1422 oszlop autópályák mentén elhelyezett NIO Power Charger. Az ultramagas teljesítményű töltőoszlop legújabb, negyedik generációja 640 kW leadására is képes. 640 kilowattos oszlop és új akkucsere állomás – hatalmas bővülés előtt a kínai töltőhálózat Eközben a Lotus sem tétlenkedett, az Evija, Eletre, és Emeya elektromos modelljeinek vásárlói számára megkezdte saját töltőhálózatának kiépítését, és immár 72 darab 450 kW leadására képes ultratöltőt telepített le Kínában. 450 kW-os ultratöltőt dob piacra a Lotus William Li, a NIO alapítója és vezérigazgatója abban bízik, hogy a Lotusszal való együttműködés során olyan műszaki innovációk születnek, amelynek eredményeképp hatékonyabb, barátságosabb, és szabványosított infrastruktúrát tudnak kínálni a villanyautó-használóknak. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!