Az eWays elektromobilitásról és a jövő tiszta technolnógiáiról szóló rendezvény nyitó előadásán rögtön két vadonatúj villanyautót is bemutatott a Renault Csoport: az egyik a Spring, mely a Dacia legelső tisztán elektromos modelljeként kerül piacra 2021-ben, a másik pedig egy a Renault emblémájával díszített ferdehátú a C szegmensből, amivel alaposan meglepett mindenkit a francia gyártó. A kivetítőn egy jól ismert modell neve jelent meg, de a színpadra egy teljesen új, egészen modern, mégis szokatlan külsejű jármű gurult fel: ez a Renault Mégane eVision. A Renault úgy gondolja, hogy a technológiai fejlődésnek nem feltétele, hogy hátat fordítson a márka történetének, és elfeledje a régi, népszerű modelleket. A teljesen új, a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség által tisztán elektromos autók alá tervezett CMF-EV padlólemez alkalmazása sem feltétlenül jár együtt új névötletek kigondolásával, amelyeknek ismét hosszú évekre van szükségük, hogy bevésődjenek a fogyasztók memóriájába. A vállalat ezért a harmadik legkelendőbb modelljét, a 7 millió példányban gyártott, és 40 országban forgalmazott Mégane-t vette elő, és formálta át a jövő szellemiségével átitatva. Beleértve a több érzelmet kiváltó külsőt, az innovatív belsőt, valamint a kibocsátásmentes hajtásláncot. A franciák egyébként nem is csupán a Mégane sikertörténetének 25 évvel ezelőtti kezdetéig utaztak vissza az időben. A képeken bizonyára mindenkinek feltűnik az autó nevének aranyozott utolsó betűje, valamint az arany színűre festett tető és fekete szegélyezés – ezek a Victor Vasarely által 1972-ben tervezett logót jelképezik. Ismerős vonásokat azért nagy számban láthatunk az autón, egyrészt, mert összességében tényleg hasonlít a Mégane-ra, másrészt, mert a márciusban bemutatott alakváltó Morphoz tanulmány számos dizájnelemét átvette. A Mégane eVision tulajdonképpen annak a koncepciónak a leegyszerűsített, emészthetőbbé faragott változata. Habár a látvány még így is kissé futurisztikus, állítólag 95%-ban már kész van az autó, azaz csak nagyon csekély mértékben fog megváltozni a sorozatgyártás előtt. Ez a modell egy újféle stílusirányt képvisel a Renault-nál, így hozzá kell szokni, hogy a későbbi villanyautók is hasonló megjelenéssel érkeznek. Habár egy kompakt hatchbackről van szó, azért a járművön érezhető az SUV felé való átmenet, ez javarészt a 20 colos kerekeknek, és a kissé megemelt alváznak tudható be. A Nissan Ariya által is használt CMF-EV padlólemezzel a gyártók elektromos autóinak utastere tágasabb lehet anélkül, hogy a külső dimenziókat növelni kellene. A ma bemutatott tanulmány is csupán 4,21 méter hosszú, a Renault elmondása szerint 15-30 centivel rövidebb, mint a szegmens hagyományos járművei, mégis páratlan kényelmet és csomagteret garantál az utasok számára. Az újragondolt Mégane aljában egy 60 kWh-s, különösen vékonyra tervezett akkucsomag dolgozik, amely DC hálózaton legfeljebb 130 kW-on, AC-n pedig 22 kW-on tölthető. A hatótávolság mintegy 450 kilométer a WLTP szerint, de a padlólemez lehetőséget ad ennek növelésére. A tanulmányban az első tengelyre helyezett villanymotor teljesítménye 160 kW (217 lóerő) 300 Nm-rel, ennél erősebb motor nincs a Renault kínálatában. A Mégane eVision 8 másodperc alatt ér fel 100 km/h-ra álló helyzetből. A végleges változat gyártása 2021 végén indul Franciaországban, azt egyelőre nem tudni, hogy az említett specifikációkat így hagyja-e a Renault. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!